۲۳ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۵۷۸۴
مشاور اجرایی معاونت دانشجویی و دبیر اجرایی جشنواره دانشجویان نمونه دانشگاه از تشکیل کمیته دانشگاهی این جشنواره با حضور معاونان دانشجویی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، حجت الله الماسی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره انتخاب دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، اظهار داشت: این جشنواره همه ساله با هدف افزایش توجه دانشجویان به هویت ملی، اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، اخلاق حرفه‌ای در کنار تحقیق و پژوهش و ایجاد فضای علمی با یک رقابت سازنده و معنوی  به منظور ارائه الگوی نمونه برگزار می‌شود.

IMG_6761

وی در ادامه با اشاره به آیین نامه ابلاغ شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد شرایط شرکت دانشجویان مقاطع مختلف در این جشنواره، اظهار داشت: براساس این آیین نامه حداقل معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی 16، مقطع کارشناسی ارشد 17، ‌دکترای تخصصی 17 تعیین شده است.

الماسی افزود: حداقل سابقه دانشجویی در مقطع کارشناسی پس از چهار نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پس از دو نیمسال و دکترای تخصصی پس از آزمون جامع است و همچنین سن داوطلبان نباید بیش از 40 سال باشد.

دبیر اجرایی این جشنواره در دانشگاه با تأکید بر اینکه متقاضیان ثبت‌نام در سامانه انتخاب دانشجویان نمونه باید حداقل امتیاز آزمون زبان را کسب کنند، در خصوص امتیازهای پژوهشی، گفت: متقاضیان باید در بخش مقالات، طرح‌های پژوهشی، تالیف کتاب، ترجمه و گردآوری کتاب، اختراع، ابداع و نوآوری، مسابقات و جشنواره‌های علمی دارای امتیاز باشد. الماسی در مورد امتیازات بخش های فرهنگی افزود: دانشجویان باید در فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌ در نهادهای دانشجویی، عضویت در نهادهای نظارتی،‌نشریات دانشجویی، تالیف کتب فرهنگی، فعالیت‌های ادبی و فرهنگی، ایثارگری و فعالیت‌های ورزشی دارای امتیاز باشند.

مشاور اجرایی معاونت دانشجویی دانشگاه با اشاره به تشکیل کمیته دانشگاهی این جشنواره در دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشت: این کمیته با حضور معاونان دانشجویی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است و اولین جلسه آن نیز بیستم دیماه برگزار گردید. وی با اشاره به مصوبات این کمیته در اجرای مرحله دانشگاهی افزود: مقرر شد پس از پایان مهلت ثبت نام، کمیته‌های داوری با دعوت از اعضای هیات علمی در حوزه های مختلف به بررسی مدارک و مستندات ارائه شده بپردازند و نتایج اعلام گردد. وی اضافه کرد: با تصویب کمیته دانشگاهی مقرر گردید 30 نفر در هر مقطع تحصیلی ( در مجموع 90 نفر ) بر اساس بالاترین امتیاز احراز شده به عنوان دانشجوی برگزیده و شایسته تقدیر در سطح دانشگاه مورد تقدیر قرار گیرند.

الماسی در ادامه در مورد جدول زمان بندی مراحل برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه سال 95 توضیح داد: ثبت نام دانشجویان از تاریخ 15 دیماه آغاز شده و تا دوم بهمن ماه ادامه دارد. وی افزود: آغاز داوری مرحله دانشگاهی از 10 بهمن آغاز شده و تا یک اسفند ادامه دارد.

دبیر اجرایی جشنواره در دانشگاه در پایان این گفتگو با اشاره به زمان برگزاری مراسم تقدیر از دانشجویان در مرحله دانشگاهی اظهار داشت: برگزیدگان مرحله دانشگاهی در نیمه دوم اسفندماه سال جاری طی مراسمی با حضور رییس و سایر مسئولان دانشگاه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه در سطح کشور نیز اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. وی با دعوت از دانشجویان حایز شرایط دانشگاه برای شرکت و رقابت در این جشنواره اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ www.nemoneh.gov.ir و مشخصات خود را روی سامانه بارگذاری کنند.

96404-1(1)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار