۲۲ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۵۶۸۰

در نشست استادان روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی با پژوهشگران مؤسسه "اورسام"، سیاست خارجی ترکیه در قبال خاورمیانه در حال تغییر بررسی شد.


به گزارش عطنا به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی، در نشست مشترک استادان گروه آموزشی روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی با پژوهشگران موسسه ORSAM ترکیه در خصوص "سیاست  خارجی ترکیه در قبال خاورمیانه در حال تغییر" بحث و گفتگو شد.


هیئتی متشکل از 13 پژوهشگر موسسه مطالعات استراتژیک خاورمیانه در ترکیه موسوم به ORSAM طی نشستی تخصصی با موضوع "سیاست خارجی ترکیه در قبال خاورمیانه در حال تغییر" در دانشکده حقوق و علوم سیاسی با جمعی از استادان گروه آموزشی روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای دانشگاه، به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.


در این نشست، با طرح مسائل و مباحثی در خصوص بحران سوریه و تفاوت‌های دیدگاهی ایران و ترکیه در قبال آن، معضلات ناشی از پیدایش گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه و راهکارهای برون‌رفت از آن، تقابل ترکیه با تشکل‌های سیاسی و نظامی کردها در داخل خاک ترکیه و سوریه و عراق، رویکردهای خصمانه در سیاست خارجی دو کشور روسیه و ترکیه و .... میان طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


در پایان این دیدار، طرفین با تاکید بر لزوم تشریک مساعی میان کشورهای ذینفع برای دستیابی به صلح پایدار در منطقه خاورمیانه، در خصوص برگزاری یک سمینار تخصصی در مباحث مطرح شده توافق  کردند و مقرر شد تا آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.


OR (1) OR (2) OR (3)                                                         OR (4)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار