۰۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۵۵۲۰۷
bagheri

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم به جد از حقوق دانشجویان دفاع می‌کند، افزود: با وجود اینکه تعداد کمی از دانشجویان بیرون از دانشگاه دستگیر شدند اما وزیر علوم به جد پیگیر است تا احکام آنها تقلیل یابد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، شامگاه گذشته در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه ملایر، با بیان اینکه این امر در دانشگاه ملایر اتفاق افتاد، افزود: سیاست‌های اعتدال و تدبیر دکتر روحانی علاوه بر وزارت علوم، باید در تمامی دانشگاه‌ها هم دنبال شود.


وی با بیان اینکه وزیر علوم به عهد و پیمانی که با ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس بسته، پایبند است و همان سیاست‌های دکتر روحانی را پیش می‌برد، اظهار کرد: طی یک سال گذشته پیامد اتخاذ این سیاست، ایجاد فضای علمی در دانشگاه‌ها و فضای نقد و گفت‌وگو بوده است.


رؤسای دانشگاه‌ها نباید به جناح‌های سیاسی وابسته باشند


رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه مرکزی وزارت علوم با بیان اینکه همواره تلاش شده تا رؤسای دانشگاه‌ها از بین برجسته‌ترین افراد جامعه علمی انتخاب شوند، عنوان کرد: محیط دانشگاه، فضای قواسالاری و جنجال نیست بلکه محیط نقد، اظهارنظر و گفتگو است.


وی با تأکید بر اینکه تلاش بر این است تا افرادی را برای مدیریت دانشگاه‌ها انتخاب کنیم که مستقل بوده و وابسته به جناح‌های سیاسی نباشند، ادامه داد: هرگز نباید در مورد مدیریت جدید دانشگاه پیش‌داوری کرد، بلکه باید اجازه داد تا در عمل کار صورت گیرد و سیاست‌های دولت اجرایی شود.


باقری با بیان اینکه منتقدان باید در کنار دولت باشند، گفت: نباید در سایه هجمه‌های نادرست قرار گرفت بلکه باید اجازه دهیم افکار و ایده‌های نو، بروز کنند و همه نظرها شنیده شود؛ تحقق این امر امروز مورد نیاز جامعه دانشگاهی کشور است چرا که دانشگاه‌ها باید در مسیر درست، حرکت علمی و رو به رشد داشته باشند.


وی تصریح کرد: در شرایط کنونی دانشگاهیان باید همانند دوران دفاع مقدس به کمک بخش‌های تولید، صنعت و خدمات بیایند و کاستی‌های موجود را مرتفع سازند.


وی با تأکید بر اینکه محیط‌های علمی و دانشگاه‌های ما نیازمند فضایی آرام و بانشاط است تا بتوانیم سیاست‌های وزارت علوم را در دانشگاه‌ها پیش ببریم، به رشد و توسعه علمی ایران طی سال‌های اخیر اشاره کرد.


محیط‌های دانشگاه‌ها باید به سمت اشتغال‌زایی پیش برود


قائم مقام وزیر علوم بیان کرد: محیط دانشگاه‌ها باید به سمت اشتغالزایی و تربیت فارغ‌التحصیلانی پیش برود که از مهارت‌های کافی برخوردار باشند و این امر یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال تحصیلی جدید است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی می‌توانیم مشکلات موجود، توطئه‌های دشمنان و تحریم‌ها را از بین ببریم، گفت: انتقادهای منصفانه به طور قطع می‌تواند سازنده و راهگشا باشد.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌هایی که دارای بیشترین نیروی متخصص و کارشناس هستند، باید برای برون‌رفت از شرایط سخت کنونی کشور تلاش کنند، اظهار کرد: دانشجویان منتقد سرپرست جدید دانشگاه ملایر باید شرایط موجود را درک کنند، در کنار مدیریت دانشگاه باشند و برای توسعه و رشد دانشگاه همکاری کنند.


باقری در ادامه با اشاره به اینکه سرپرست جدید دانشگاه ملایر دارای مدارک علمی بالا، چهره‌ای شناخته شده و بومی منطقه، فردی متخصص، متعهد و ملزم به اجرای سیاست‌های دولت است، اظهار کرد: از ایشان انتظار داریم به نظرها و انتقادهای دانشجویان توجه و از توان و ظرفیت آنان در پیشبرد و توسعه دانشگاه استفاده کند.


وی تصریح کرد: مدیریت دانشگاه یکی از حساس‌ترین و تأثیرگذارترین مشاغل است بنابراین افرادی که در این مسند هستند باید از هرگونه نقد استقبال کنند و نباید در اتاق‌های شیشه‌ای به دور از دسترس مردم تصمیم بگیرند.


باقری در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه مدیر دانشگاه ملایر باید این مرکز آموزش عالی را در مسیر توسعه علم و فناوری پیش ببرد و درک درستی از شرایط جوانان داشته باشد، از تلاش‌های دکتر «محمد ملکی»، رئیس سابق دانشگاه ملایر تقدیر کرد و یادآور شد: او در آموزش عالی منشأ خدمات زیادی بود و باید همچنان از تجربه‌ها و نظراتش استفاده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار