۰۲ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۵۵۰۱۷
علومی یزدی در مراسم اختتامیه اولین مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در بیست و هشتمین اجلاسیه اتحادیه اروپائی آموزش بین‌المللی در ژنو که از تاریخ یازدهم الی چهاردهم سپتامبر در مرکز نمایشگاهی شهر ژنو برگزار شد، شرکت کرد.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، بیست و هشتمین اجلاسیه اتحادیه اروپائی برای آموزش بین‌المللی (European Association for International Education, EAIE ۲۰۱۸) از یازدهم الی چهاردهم سپتامبر در مرکز نمایشگاهی شهر ژنو برگزار شد.


در این نشست دکتر حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه به همراه روسای دانشگاه‌های شیراز، فردوسی مشهد، سیستان و بلوچستان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌های اهواز و کردستان حضور یافت.


حضور معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در این اجلاس در راستای همکاری کنسرسیوم شش دانشگاه  ایرانی با دانشگاه الیکانته اسپانیا در پروژه بین‌المللی سازی آموزش عالی در ایران به‌عنوان جزئی از برنامه اراسموس پلاس و با هزینه دانشگاه اسپانیائی انجام شد.


دکتر علومی‌یزدی در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: علاوه بر امکان شرکت در بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی اروپا و شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی که در آن دستاوردها و سیاست‌های بین‌المللی سازی آموزش عالی به بحث گذاشته می‌شد، امکان گفتگو و تبادل‌نظر با مسئولان بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان همچون دانشگاه لیدن و آمستردام هلند، دانشگاه تولوز فرانسه، مؤسسات پژوهشی و دانشگاهی از کشورهای بلژیک، ترکیه، مالزی، برای امکان همکاری‌های بیشتر با دانشگاه علامه طباطبائی فراهم گردید.


همچنین در حاشیه این سفر معاون پژوهشی دانشگاه با هماهنگی به‌عمل‌آمده در یکی از نشست‌های تخصصی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در خصوص رابطه تروریسم و پناهندگی شرکت کرد و با جمعی از حقوقدانان فعال بین‌المللی درزمینهٔ حقوق بشر گفتگو نمود.


پس‌ازاین نشست معاون پژوهشی دانشگاه از قسمت‌های مختلف مقر سازمان ملل در ژنو ازجمله تالار جامعه ملل و سالن شورای حقوق بشر بازدید به عمل آورد.


در این اجلاسیه نزدیک به ۶ هزار شرکت‌کننده از ۹۵ کشور جهان، بیش از ۲ هزار دانشگاه و مؤسسه آموزشی و پژوهشی را نمایندگی می‌کردند و در روزهای برگزاری این نشست روزانه بیش از ۱۰۰ کارگاه و نشست تخصصی در موضوعات مرتبط  آموزش عالی و تعاملات بین‌المللی مرتبط با آن برگزار ‌شد که شرکت‌کنندگان باتوجه به نیاز خود در این کارگاه‌ها شرکت داشتند.


در این کارگاه‌ها تجارب و دستاوردهای کشورها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاهی درزمینهٔ های مختلف همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی به بحث و بررسی گذاشته شد.


لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری این نشست، در نمایشگاهی سه‌روزه، دانشگاه‌ها و کشورهای حاضر باعرضه توانمندی‌های خود سعی در یافتن همکاران و شرکایی برای فعالیت‌های بین‌المللی خود و عمدتاً تبادل دانشجو نمودند. در این نمایشگاه علاوه بر حضور کشورهای اروپائی و دانشگا‌ه‌های آنان، حضور کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، مالزی، کره جنوبی و تایوان و نیز برخی از کشورهای آمریکای لاتین چشمگیر بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار