۰۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۵۴۶۴۹
حسین سلیمی در مراسم غبارروبی از مزار شهدای گمنام در دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: کل سهمیه‌ای که وزارت علوم از دولت برای انجام  تعاملات بین‌المللی تقاضا کرده به‌اندازه واردات ۳۰ یا ۴۰ خودرو  بیشتر نیست.


به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری آنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، درباره میزان تفاهم‌نامه‌های دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه‌های جهان توضیح داد: این دانشگاه با ۷۰ دانشگاه از ۳۵ کشور جهان تفاهم‌نامه فعال دارد که از برگزاری دوره‌های مشترک گرفته تا پروژه مشترک و تبادل استاد و دانشجو و کنفرانس‌های مشترک علمی در بستر این تبادلات به وجود آمده است.


وی افزود: آمار تعداد تفاهم‌نامه این دانشگاه زیاد است ولی با توجه به شرایط کنونی، تفاهم‌نامه‌های این دانشگاه همچنان فعال هستند و در حال اجراست اما برای تداوم این فعالیت‌ها دچار مشکل هستیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: بودجه دانشگاه‌ها محدود است و اگر در گذشته برای فرصت مطالعاتی با ۷۰ میلیون تومان ارز موردنیاز تأمین می‌شد اما امروز این مبلغ به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون رسیده است.


وی افزود: این خارج از توانایی بودجه ماست که این مبالغ بالا را تأمین کنیم و یا هزینه برای شرکت در کنفرانس علمی، در پروژه‌های علمی مشترک و کارگاه‌های بین‌المللی آن‌قدر بالاست که شاید مجبور شویم تعداد آن را به یک‌پنجم یا یک‌ششم گذشته برسانیم.


سلیمی ادامه داد: اگر سهمیه‌ای به دولت تخصیص داده شود می‌توان توسط این سهمیه گشایشی در ارتباط‌های بین‌المللی ایجاد کرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: کل سهمیه‌ای که وزارت علوم از دولت برای انجام تعاملات بین‌المللی تقاضا کرده به‌اندازه واردات ۳۰ یا ۴۰ خودرو بیشتر نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار