۱۹ دی ۱۳۹۴ ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۶۳

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تاکید بر ایجاد باشگاه استادان و دانشجویان زائر عتبات، افزود: می‌توان با ایجاد این باشگاه، از تجربیات سفر آنان بهره برد و برنامه‌های علمی فرهنگی و زیارتی را طراحی و اجرا کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود رنجبران معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در دیدار با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، گفت: سفرهای عتبات باعث می‌شود که دانشگاهیان علاوه بر بهره مندی از معنویت زیارت و حضور در شهرها و حرم‌های مطهر، با دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان شهرهای مقدس عراق آشنا شوند.


وی افزود: این آشنایی باعث می‌شود تا دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی عراق را با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشورمان، مقایسه کنند و از ظرفیت علمی و آموزشی کشور بیشتر بهره ببرند.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه در سفرهای زیارتی، دانشگاهیان با مسائل اجتماعی و فرهنگی عراق آشنا می‌شوند، افزود: ضروری است تا در کنار نگاه معنوی و معرفتی به سفرهای زیارتی استادان و دانشجویان، نگاه تمدنی و تاریخی هم داشته باشیم.


رنجبران در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش‌های مشترک با دانشگاه‌های عراق و همچنین اردوهای دانشگاهی در قالب سفرهای زیارتی تاکید کرد.


وی به ظرفیت هیات مذهبی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ضمن تاکید بر ایجاد باشگاه استادان و دانشجویان زائر عتبات عالیات، افزود: می‌توان با ایجاد باشگاه استادان و دانشجویان زائر عتبات عالیات، از تجربیات سفر آنان بهره برد و در قالب این باشگاه برنامه‌های علمی فرهنگی و زیارتی را طراحی و اجرا کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری هم در این دیدار، با بیان اینکه زمینه افزایش حضور استادان و دانشجویان در سفرهای زیارتی فراهم است، افزود: لازم است تا با کارشناسی و برنامه‌ریزی مناسب این سفرها به عنوان یک کار فرهنگی اثر گذار دیده شود.


حجت‌الاسلام نجفی روحانی کار برای جوانان و دانشجویان را بسیار ارزشمند و شیرین دانست و افزود: در صورت افزایش سفرهای زیارتی دانشگاهیان به عتبات ،استادان و دانشجویان می‌توانند، وضعیت عراق را از نزدیک ببیند و با وضعیت کشور عزیزمان مقایسه کنند و بیشتر به ویژگی‌ها و قابلیت‌های کشورمان پی ببرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار