۰۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۲۴
کد خبر: ۲۵۴۶۲۴
Pouria Askari (1)

دکتر پوریا عسکری، استادیار رشته حقوق بین‌الملل عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را درمورد حادثه تروریستی اهواز  منتشر کرده است.


به گزارش عطنا، عسکری در توییت‌گرام خود در پاسخ به عبدالخالق عبدالله، مشاور ولیعهد ابوظبی که گفته بود، «10 کشته در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران. حمله به یک هدف نظامی، اقدامی تروریستی نیست و انتقال نبردها به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده و طی مرحله آتی افزایش می‌یابد»، نوشته است: «از این بگذریم که مفهوم «هدف نظامی» صرفاً در زمان مخاصمه مسلحانه معنا دارد و در غیر آن قابل اعمال نیست، آنچه گفته شده مصداقی از تایید و حمایت از حمله تروریستی و نیز گونه‌ای تهدید نظامی مغایر بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد است».


«عبدالخالق عبدالله» طبق بیوگرافی نگاشته شده درباره او در وبگاه «مجمع جهانی اقتصاد» (نشست داووس) استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات (Emirates University) و عضو «شورای فرهنگی دوبی» و ستون‌نویس روزنامه الخلیج تایمز است.


پوریا عسکری، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی، عضو هیئت مدیره انجمن آسیایی حقوق بین‌الملل و مدیر توافقنامه‌های ریاست جمهوری است.


دکتر پوریا عسکری که متولد ۱۳۵۸ و دانش‌آموخته رشته حقوق بشر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین‌الملل است، از پژوهشگران برجسته و فعال در عرصه‌های حقوق بین‌الملل عمومی، حقوق بین‌الملل بشر، حقوق بشر دوستانه و حقوق بین‌الملل سرمایه‌گذاری و صاحب تألیفات و مقالات متعدد در این زمینه‌ها است.
از جمله کتاب‌های منتشر شده توسط این عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دبیرکل انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد می‌توان به نسل سوم حقوق بشر (حقوق همبستگی)، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در نظم حقوق کنونی، حق شرط بر معاهدات حقوق بشری در کنار ترجمه و مشارکت در ترجمه آثاری از جمله سازمان های بین المللی و اعمال اختیارات حاکمیتی، نهادها وسازو کارهای منطقه ای حمایت از حقوق بشر، حقوق بین المللی بشردوستانه عرفی، شورای امنیت و بهره برداری استراتژیک از حقوق بین الملل در کنار ده‌ها مقاله و سخنرانی علمی و تخصصی اشاره کرد.



پوریا عسکری، استادیار رشته حقوق بین‌الملل عمومی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار