۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۵۴۱۷۹
بزرگداشت استاد بهمن کشاورز در خانه اندیشمندان

رئیس سابق اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: وقتی در این حرفه قرار گرفتم سعی کردم اقتضائاتش را آنچنان که بایسته است و آنچه را که در قسم‌نامه قانون وکالت آمده است و همه شئون وکالت را که همه شئون زندگی وکیل را می‌پوشاند به جا بیاورم؛ امیدوارم موفق شده باشم.


به گزارش عطنا، آیین نکوداشت استاد بهمن کشاورز، حقوقدان، پژوهشگر و رئیس سابق اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) روز یکشنبه، ۱۸ شهریورماه با سخنرانی علیرضا آذربایجانی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران، محمدحسین ساکت، رئیس هیئت مدیره انجمن حقوق‌شناسی، مرتضی شهبازی‌نیا، رئیس اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، فریده غیرت، نایب رئیس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز و سعید ملک‌زاده، رئیس کمیته حقوق دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و تهمورث بشیریه، استاد حقوق دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان مجری برگزاری مراسم برگزار شد.(گزارش تصویری)


استاد بهمن کشاورز، حقوقدان و رئیس سابق اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مراسم نکوداشت خود با شااره به سخنرانی‌های مراسم بیان کرد: آنچه که گذشت فوق طاقت و فوق تصور من بود و فکر می‌کنم از این همه عنایت و محبت در ذهنم تشدد ایجاد شد و البته به یاد خواهم داشت هر سال چند روز قبل از روز تولدم حتما به جناب بشیریه یادآوری کنم که تولد من نزدیک است.


وی در ادامه برای تشکر و قدرانی گفت: تشکر دارم از خانم‌ها و آقایان، همکاران وکالتی و قضایی و سایر حقوقدانان از هر رده، واقعیت این است زمانی که به من گفته شد چنین مراسمی در پیش است قسمت اعظم و عمده مقدمات فراهم شده بود. من فقط از این شگفت‌زده شدم و تعجب کردم که بسیارند کسانی که در حرفه ما درخور نکوداشت هستند و اگر این توفیق نصیب من شد تفضل خداوند ستارالعیوب است و فضل خداوند و محبت دوستان بود مطمئناً ویژگی خاصی در بنده نیست.


وی افزود: بنده کوچکی بودم که مشی خداوند متعال این بود که در این حرفه قرار بگیرم و وقتی قرار گرفتم سعی کردم اقتضائاتش را آنچنان که بایسته است و آنچه را که در قسم‌نامه قانون وکالت آورده و همه شئون وکالت را که همه شئون زندگی وکیل را می‌پوشاند را به جا بیاورم؛ امیدوارم موفق شده باشم.



استاد کشاورز با اشاره به اینکه به زعم خودم به کاستی‌های خودم بیش از هرکس واقف هستم، اظهارکرد: در عمری که کوتاه نبوده سعی کردم این ضعف‌ها، کاستی‌ها و عیوب را حتی‌المقدور ترمیم کنم تا وقتی زمانش رسید و خیلی دیر هم نیست ان‌شاالله با نفس مطمئن و راضیه و مرضیه به سویش برگردم.


وی اداده داد: اگر در رعایت این اقتضائات توفیقی داشتم  بعد از تفضل الهی مرهون همسرم و خانواده‌ام بوده و در عین حال این موهبت را داشتم که از ابتدا از همکاران خوبی برخوردار بودم و این مجموعه باعث شده است که امروزمن توفیق داشته باشم که به این شکل در خدمتتان باشم؛ همچنین وکلای سراسر کشور به خصوص جوانان، بسیار به من عنایت و لطف داشتند و دارند؛ امیدوارم خداوند مرا لایق این عنایت و لطف قرار دهد.


بهمن کشاورز بیان کرد: واقعیت این است که وقتی خداوند روح کوچکی یعنی ما وکلا را  به اسمی که خودش را به آن اسم نامیده  مسلمان می‌کند و ما که دروغ کوچکی هستیم مأمور می‌شویم که احقاق حق اکثریت را کنیم و مواظب حق اکثریت باشیم که حقوقشان تضییع نشود و این امر کوچکی نیست؛ موهبت بسیار بزرگی است که خداوند به ما بهرمند کرده و اینکه بنده عضوی از این عده قلیل هستم افتخار بزرگی برای من است.


وی در ادامه گفت: ارادت من نسبت به کسانی که این مراسم را متولی شدند و برپا داشتند از  قدیم است؛ جناب دکتر امینی و شورای شهر تهران، همین‌طور انجمن حقوق‌شناسی جناب گنج دانش و خانه اندیشمندان هم  که از دیرباز به مدیریتش  ارادت داشتم و افتخار داشتم که بارها اینجا مجالسی داشتم که بسیار برای من آموزنده بود؛ تشکر خاصی دارم از بزرگوارانی که مقالاتی را دادند و همین‌طور دوستان بسیاری که در فضای مجازی به انواع گوناگون محبت کردند؛ سخنوارن محترم بیش از آنچه که بنده استحقاقش را داشتم به من عنایت کردند؛ برادر عزیز و بزرگوارم سعید ملک‌زاده همینطورکه خودشان فرمودند ۵۴سال است که بنده توفیق این را دارم که در خدمتشان باشم آنچنان بنده را نواختند که تاب تحملش را نداشتم و ندارم؛ همیشه گفتم که ایشان از آن شخصیت‌هایی هستند که شاید اگر چند تا از ایشان می‌داشتیم روزگار روزگار دیگری می‌شد.


استاد کشاورز افزود: به عنوان وکیل این را می‌توانم عرض کنم که به سوگند وفادار بودم و آنچه را که چه در زندگی عادی و چه در زندگی حرفه‌ای فکر کردم درست است انجام دادم؛ توجهی هم به حواشی نداشتم و آنچه را که اعتقاد داشتم صحیح نیست نکردم ولو اینکه فشارهایی و اصرارهایی از جهات مختلف بود و تا آخر کارم هم همچنان تردیدی در این روش نخواهم داشت.


وی در پایان بیان کرد: بسیار متشکرم که علی‌رغم شرایط خاص تحمل کردید؛ سخن آخرم این است که جای بسیاری از دوستان ما که مشکلات قضایی پیدا کردند در این جمع خالی است و بسیار متاسفم؛ امیدوارم با فعالیت‌هایی که انجام شده و می‌شود خیلی زود آنها را در بین خودمان ببینیم که گمان می‌کنم چیزی جز سوءتفاهم وجود نداشته باشد که باید رفع بشود و امیدوارم که اصطلاح خلیفه‌کشی باب نشود؛ برای سلامتی شما و همه دوستان دعا می‌کنم و مجدد از همه عنایاتی که داشتید تشکر می‌کنم؛ سالم و پیروز سرافراز باشید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار