۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۵۲۹۸۵
selfi_30551

همایش ملی نقد مبانی سلفی گری (مبانی فلسفی، عرفانی، کلامی، فقهی و رویکردهای تطبیقی) ۱۳ اسفندماه سال جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی دکتر حسام‌الدین خلعتبری، عضو هیئت‌علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دبیر علمی این همایش ضمن اعلام خبر گفت: این همایش باهدف بررسی علمی مبانی تفکر سلفی‌گری، نوسلفی‌گری و نیز مطالعات تطبیقی مبانی این تفکر در حوزه جامعه‌شناختی، روان‌شناختی و انقلاب اسلامی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


عضو هیئت‌علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی، این همایش یک‌روزه را در راستای دستیابی به یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی ایران که گستره‌ی آن گسترده‌تر از جمهوری اسلامی ایران است برشمرد و اضافه کرد: این مهم از طریق بحث منطقی و نقد عالمانه‌ی دیگر دیدگاه‌های موجود و رقیب در جهان اسلام امکان‌پذیر است.


او اضافه کرد: سلفی گری و نو سلفی گری پدیده‌ای است که در اعصار قدیم و جدید، اندیشه نامتعارف و تصویری سامان ستیز از اسلام و مسلمانان را بر اساس برداشت‌های ناروا ارائه داده است. این تصویر، جهان را از نور پرفروغ اسلام ناب محمدی (ص) محروم نموده است، درصورتی‌که درخشش اسلام نه با اندیشه‌ها و رفتارهای غیرمعقول بلکه با اندیشه عقلانی و قابل‌پذیرش برای تمام جهان گسترش خواهد یافت.



دکتر خلعتبری بیان داشت: از این منظر نقد این تفکر از طریق برپایی همایش علمی، زمینه‌سازی مناسبی به‌منظور پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اسلامی خواهد بود.


دکتر خلعتبری با دعوت از استادان و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی برای مشارکت در برپایی پربار این همایش بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی cbs.atu.ac.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار