۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۵۲۸۰۶
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل فرهنگی اعضای هیئت علمی تأکید کرد.






به گزارش عطنا به نقل از مهر، منصور غلامی در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی سراسر کشور ضمن تبریک به رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و آرزوی طول عمر برای رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما در حوزه‌ فرهنگی، سال‌ خوبی را داشته‌ایم به ویژه سال گذشته از نظر فرهنگی، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم.


وی ادامه داد: در سال گذشته فارغ از مجموعه مسائلی که رخ داد، تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های دانشجویی فعالیت جامع و گسترده‌ای داشتند که لازمه فعالیت در محیط دانشجویی است.


وزیر علوم تأکید کرد: امیدوارم امسال هم این فعالیت‌ها ادامه داشته و وزارت علوم نیز از آنها حمایت خواهد کرد.


غلامی در ادامه با اشاره به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی آنها تأکید کرد و گفت: ما در حوزه معاونت فرهنگی باید از تشکل اعضای هیئت علمی کمک بگیریم. با توجه به اینکه هر ساله تعدادی اعضای هیئت علمی جوان به مجموعه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اضافه می‌شود، خوب است که این اساتید جوان در فضای فرهنگی قرار گرفته و از باید و نبایدهای ظرفیت علمی در مدیریت فرهنگی مطلع باشند. باید این اساتید را به تجربیات اعضای هیئت علمی قدیمی‌تر مجهز کنیم. نباید توجه خاصی در این زمینه صورت گیرد.


وی اظهار داشت: باید در حوزه فرهنگی در بخش اعضای هیئت علمی، نگاه و برنامه ویژه‌ای تدوین شود.


وزیر علوم به حوزه فرهنگی در بخش کارمندان نیز اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با توجه به خدمات‌دهی که این افراد به دانشجویان دارند، از ظرفیت آنان استفاده کنیم.


غلامی در ادامه به حوزه دانشجویی اشاره و تصریح کرد: تأکید من این بود که سازمان امور دانشجویان باید به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها نزدیکتر شود و این به این معنی است که باید مدیریت دانشگاه‌ها را از حوزه تدارکات بخش رفاهی جدا کنیم و به جای آن، سازمان امور دانشجویان را در کنار معاونان قرار دهیم. همچنین توجه دانشجویان را به خدمات سازمان امور دانشجویان جلب کنیم.


وی افزود: دانشجویان باید بدانند که سازمان امور دانشجویان متولی بخش رفاهی است و ما واسطه انتقال این حمایت‌ها هستیم؛ البته سازمان نیز تلاش داشته هر نوع کاستی را در این زمینه جبران کرده و پوشش دهد.


وزیر علوم در ادامه به برخی از خدمات حوزه دانشجویی مانند ارتقاء سطح رستوران‌های دانشجویی، تنوع غذا و افزایش کیفیت غذای دانشجویی اشاره کرد و گفت: در برخی از زمینه‌ها نیاز به حمایت بیشتری دارد، مجموعه مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌ها بخش بسیار مهمی است، اغلب در سال‌های گذشته مواردی داشته‌ایم که دانشجو به دلیل عدم راهنمایی و عدم حرکت به سمت مراکز مشاوره دانشجویی با مشکلاتی مواجه شده است که اگر به این مراکز مراجعه می‌کرد، در همان مرحله اول رفع می‌شد.


غلامی ادامه داد: لازم است دانشگاه‌ها برای ورودی‌های جدید، خدمات حوزه دانشجویی را ارائه دهند؛ حتی از همکاران دانشگاهی بخواهند نشست‌های دانشکده‌ای برای دانشجویان برگزار کنند. همچنین از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بخواهند در هفته اول آغاز سال تحصیلی، موضوعاتی را در بروشورها اطلاع‌رسانی کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش به مهارت‌افزایی دانشجویان اشاره کرد و گفت: بحث مهارت‌افزایی دانشجویان با هدف ایجاد امید در مجموعه دانشجویی و آینده شغلی آنها مطرح شده است؛ نیاز داریم در همه رده‌های دانشجویی، دانشجویان به آینده خود امیدوار باشند. اگر این بحث به خوبی پیش برود، کیفیت تحصیل آنها را نیز افزایش می‌دهد. در سال‌های اخیر با دانشجویانی روبرو بودیم که نگران آینده بودند و این باعث شده بود که در تحصیلات آنها نیز تعلل ایجاد شود اما اگر این فضای امیدواری تقویت شود، دانشجویان می‌توانند فضای جدیدی را در حوزه آموزشی و تحقیقاتی رقم بزنند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار