۰۴ شهريور ۱۳۹۷ ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۵۱۴۶۳
afkar manfi fekr andishe ravan shenasi zendegi gham stress esteres

زندگی را سخت نگیرید و همواره در حال یادگیری و پیشرفت باشید. همه افراد در زندگی دچار اشتباهاتی شده و کارهای نادرست بسیاری انجام می‌دهند اما انتقاد از خود، مانع پیشرفت و موفقیت در زندگی می‌شود. بدانید چه زمانی خود را ببخشید، از اشتباهات درس بگیرید و اطمینان حاصل کنید که هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نخواهید کرد.


به گزارش عطنا، زندگی را سخت نگیرید و همواره در حال یادگیری و پیشرفت باشید. همه افراد در زندگی دچار اشتباهاتی شده و کارهای نادرست بسیاری انجام می‌دهند اما انتقاد از خود، مانع پیشرفت و موفقیت در زندگی می‌شود. بدانید چه زمانی خود را ببخشید، از اشتباهات درس بگیرید و اطمینان حاصل کنید که هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نخواهید کرد.


هرروز مطالب جدیدی یاد بگیرید: سعی کنید روزانه مطالب جدید حتی کوچک یاد بگیرید و آن‌ها را به کار ببرید تا حداقل به یکی از اهداف خود در زندگی نزدیک‌تر شوید. یادگیری در انسان هرگز متوقف نمی‌شود پس آماده یادگیری مطالب جدید باشید و آن‌ها را در زندگی استفاده کنید.


آماده پذیرش تغییرات باشید: برخی مواقع تا حدی همه‌چیز به‌سرعت تغییر می‌کند که اتفاقات خارج از توانایی و کنترل افراد می‌شود. در چنین شرایطی لازم است فقط با حضور و آمادگی از فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کنید. به اتفاقاتی فکر کنید که طی ۱۰ سال گذشته تغییر کرده و تمام فرصت‌هایی که هنوز برای تجربه کردن و فرصت‌سازی وجود دارند. مراقب اتفاقات پیرامون باشید و هرگز اهدافی را که دنبال می‌کردید، فراموش نکنید.


از گذراندن اوقات با خانواده لذت ببرید:  کارها و فعالیت‌هایی به همراه خانواده انجام دهید که باعث احساس نزدیکی اعضا خانواده شود برای مثال به پیاده‌روی بروید یا اینکه آلبوم عکس‌های قدیمی را با یکدیگر ورق بزنید و برخی از خاطرات شیرین را زنده کنید. به‌این‌ترتیب از فشار و استرس‌های کاری می‌کاهید و ذهن آرام‌تری دارید.


برای سلامت روانی برنامه خاصی داشته باشید: گاهی پیش می‌آید که انسان‌ها ازنظر ذهنی بسیار خسته و افسرده می‌شوند و دقیقاً نمی‌دانند برای بهبود وضعیت پیش‌آمده چه‌کاری انجام دهند. امکان اینکه اطرافیان به آن‌ها کمک کنند تا بار دیگر سلامت روانی خود را بازیابند و احساس خوشایندی داشته باشند، وجود دارد؛ اما ملاقات با پزشک و صحبت درباره سلامت روان و یادگیری راهکارهای فراوانی برای بهبود و گذر از این مرحله زندگی، بسیار اهمیت دارد. زمانی که در شرایط بحرانی قرار دارید متوجه اهمیت، داشتن یک برنامه خوب یا پشتیبان قوی می‌شوید.


زندگی را سخت نگیرید و همواره در حال یادگیری و پیشرفت باشید: همه افراد در زندگی دچار اشتباهاتی شده و کارهای نادرست بسیاری انجام می‌دهند اما انتقاد از خود، مانع پیشرفت و موفقیت در زندگی می‌شود. بدانید چه زمانی خود را ببخشید، از اشتباهات درس بگیرید و اطمینان حاصل کنید که هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نخواهید کرد.


صداقت داشته باشید: به نظر می‌رسد صداقت یک امر مسلم است اما صادق بودن با خود و اطرافیانی که به آن‌ها علاقه دارید برای همه افراد مزایای فراوانی دارد که به بالا رفتن سطح اعتماد و بهبود روابط کمک خواهد کرد. در هیچ شرایطی صداقت خود را از دست ندهید.


علاوه بر کار کردن، فعالیت‌های دیگری هم انجام دهید: روزانه یک نوع فعالیت ورزشی داشته باشید و با انجام یک فعالیت بدنی منظم هم از سلامتی و هم از زندگی ورزشی خود لذت ببرید. هنگامی‌که برای انجام کارهای غیر روزمره، زمان می‌گذارید به هدف و مرحله خاصی دست خواهید یافت.


 انجام کارهای روزمره را طبقه‌بندی کنید: یکی از مهم‌ترین کارها، انجام کارهای روزمره صبحگاهی است. صبح‌ها زودتر از خواببیدار شوید و به انجام کارهایی مانند نوشتن، مطالعه کتاب، دویدن یا انجام فعالیت ورزشی، مشغول شوید تا ازنظر ذهنی، توانایی نوآوری و آمادگی با تغییرات بحرانی را داشته باشید.


 

منبع:دنیای اقتصاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار