۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۵۰۲۷۵
57566990

نتایج یک تحقیق که توسط پژوهشگران استرالیایی صورت گرفته، نشان می‌دهد میزهای کار با قابلیت تغییر وضعیت «نشسته به ایستاده» می‌تواند طول عمر کارمندان را افزایش ‌دهد.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، نتایج یک تحقیق  که توسط پژوهشگران استرالیایی صورت گرفته، نشان می‌دهد میزهای کار با قابلیت تغییر وضعیت «نشسته به ایستاده» می‌تواند طول عمر کارمندان را افزایش ‌دهد.


محققان این بررسی تأکید می‌کنند: استفاده از این نوع میزهای کار راهکار مقرون به صرفه‌ای برای کارمندان است تا سلامت خود را در محیط‌های کاری حفظ کنند.


 بر اساس بررسی‌های اخیر محققان، نشستن‌های طولانی‌مدت تا 64 درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.


تحلیل ستون فقرات، فشارهای بیش از حد بر استخوان‌های گردن، کمر و لگن و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌های اسکلتی، غضروفی و عضلانی هم از دیگر عوارض پشت‌میزنشینی‌های طولانی‌مدت است.


پژوهش‌های متعددی نشان داده است، افرادی که مدت زمان طولانی را به صورت نشسته و بدون داشتن حرکت می‌گذرانند بیشتر احتمال دارد به بیماری‌های مزمن از قبیل چاقی، دیابت نوع دو و بیماری قلبی مبتلا شوند؛ همچنین این امر می‌تواند فاکتور تاثیرگذاری در کاهش نرخ امید به زندگی باشد.


محققان استرالیایی باور دارند، به کارگیری میزهای کار با قابلیت تغییر وضعیت «نشسته به ایستاده» در محیط‌های کاری میزان بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهد.


این بررسی در گاردین منتشر شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار