۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۵۰۲۴۵
robat

کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بیست و سومین دوره مسابقات جهانی رباتیک (فیرا) در کشور تایوان با کسب 16 مقام مختلف دانش آموزی و دانشجویی به کار خود پایان داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، بیست و سومین دوره رقابت های جهانی رباتیک (فیرا)، از 15تا 21 مرداد امسال و با حضور 250 تیم دانش آموزی و دانشجویی از 20 کشور در شهر تایچونگ تایوان برگزار شد.


رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران «فیرا»، اظهار کرد: در بخش رقابت های دانش آموزی و در لیگ ربات های انسان نمای دانش آموزی، تیم مشترک مدرسه رباتیک امیرکبیر و موسسه پژوهشی آرمان مقام سوم این رقابت ها را از آن خود کرد و یک تیم از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام چهارم شد.


سروش صادق نژاد افزود: در بخش لیگ ماموریت غیرممکن در رده سنی U19 دانش آموزی نیز تیم رباتیک دانش از دبیرستان دوره اول دانش قلهک مقام های دوم و سوم را از آن خود کرد و در مجموع در جایگاه دوم این بخش از رقابت‌ها قرار گرفت.


وی افزود: در همین رده سنی، تیم آرمان از موسسه علمی و پژوهشی آرمان به مقام چهارم دست یافت و در رده سنی U14 این لیگ، تیم رباتیک سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام سوم شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، صادق نژاد اضافه کرد: در بخش تیم های مشترک بین المللی هم تیم مدرسه سلام کوشش در رده سنی U14 با همکاری تیمی از کشور تایوان موفق به کسب مقام نخست لیگ ماموریت غیرممکن دانش آموزی شد و در بخش مدیریت بحران شهری، تیم آرمان از موسسه آموزشی و پژوهشی آرمان مشهد موفق شد رتبه اول طراحی خلاقانه ربات را به خود اختصاص دهد.


عضو هیات رییسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: همچنین در بخش دانشجویی در لیگ ربات‌های انسان نما سایز بزرگسال تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام دوم شد و در لیگ چالش ربات های چرخدار، تیم AUTBot همین دانشگاه توانست در رقابت با حریفان خود به مقام سوم این مسابقات دست یابد.


در بخش شبیه سازی فوتبال و شبیه ساز چالش ربات های چرخدار نیز تیمهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام سوم این رقابت ها شدند.


وی یادآوری کرد: در روز گذشته نیز در بخش دانش آموزی و در رده سنی U19 تیم رباتیک Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهک موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیمی Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد به مقام دوم همین لیگ دست یابد.


صادق نژاد گفت: در لیگ ورزش رباتها در رده سنی U19 تیم Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این لیگ شد. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی مقام سوم این لیگ را آن خود کرد.


وی افزود: در همین لیگ و در رده سنی U14 نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام قهرمان این رقابت ها شد.


صادق نژاد خاطرنشان کرد: در لیگ ماموریت غیرممکن و در رده سنی U19، تیم Terminator از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام پنجم این رقابتها شد.


با توجه به سابقه حضور موفق گروه های مختلف ایرانی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی کشور در این حوزه، ایران به عنوان میزبان رقابت های بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2020 برگزیده شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار