۱۵ دی ۱۳۹۴ ۰۳:۳۵
کد خبر: ۲۴۹۲۴
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تخلفات سیاسی دانشجویان در دو سال اخیر کاهش پیدا کرده است و تقریبا پرونده‌ای در مورد فعالیت‌های غیرمجاز سیاسی دانشجویان در شورای مرکزی نداشته‌ایم.

به گزارش عطنا به نقل از مهر، مجتبی صدیقی در پاسخ به سوالی درباره تجمعات دانشجویی مجوز دار و نحوه برخورد با دانشجویانی که به این تجمعات حمله کرده و تنش ایجاد می کنند، گفت: شورای مرکزی انضباطی در سازمان امور دانشجویان آخرین حلقه شورای انضباطی است. مسائل مربوط به دانشجویان ابتدا در درون دانشگاه‌ها و در شورای بدوی و تجدیدنظر بررسی شده و در موارد خاص به شورای مرکزی ارجاع داده می شود در مورد تجمعات اخیر نیز گزارشی برای سازمان ارسال نشده است.

وی یادآورشد: تخلفات سیاسی دانشجویان در دو سال اخیر کاهش پیدا کرده است و تقریبا پرونده‌ای در شورای مرکزی که در مورد فعالیت‌های سیاسی دانشجویان باشد نداشته‌ایم.

صدیقی اضافه کرد: من فکر می‌کنم در این دو سال عقلانیت دانشجویان و تحمل نسبت به پذیرش عقاید مختلف و همچنین قانون پذیری بیشتر شده است. اکثر فعالیت‌ها مجوز داشته و تعداد فعالیت‌های بدون مجوز نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده است.

وی درباره وجود دانشجویان ستاره دار دراین دوره نیز گفت: بررسی دانشجویان ستاره دار مربوط به حوزه انضباطی نمی‌شود. بلکه این دانشجویان قبل از شروع تحصیل توسط هیات گزینش دانشجویان که در سازمان سنجش مستقر هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد. با این وجود در مقطع کارشناسی هیچ دانشجوی ستاره داری وجود ندارد و تعداد محدودی در مقطع ارشد بوده که آنها نیز بعد از رای اولیه  با درخواست دانشجو تجدید نظر شده و دوباره می توانند به تحصیل بپردازند و در مقطع دکتری نیز به ندرت دانشجوی ستاره دار وجود دارد.

وی ادامه داد: به طور کلی سیاست وزارت علوم این است که اجازه دهد تشکل های دانشجویی با رعایت مقررات دانشگاه ها تلاش کنند تا فضای پر نشاط شاد دانشجویی ادامه پیدا کند و مسائل مختلف کشور از طریق تضارب آرا به نقد و بررسی گذاشته شود.

صدیقی تاکید کرد: انتظار ما این است که این عقلانیت که در فضای دانشجویی به وجود آمده ادامه یابد و با متخلفین برخورد می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار