۱۵ دی ۱۳۹۴ ۰۲:۴۳
کد خبر: ۲۴۹۰۶
William 2

رضا(ویلیام) مهرورز، متولد مهرماه سال 1371 در شهر تهران است. وی هم­ اکنون در دانشگاه علامه طباطبائی در مقطع کارشناسی رشته­ مترجمی زبان فرانسه مشغول به تحصیل است. دانشجویی پر تلاش که موفق شد به عنوان نماینده­ دانشجویی ایران از طریق سازمان بین المللی دانشجوگردان آیسک(AIESEC) در سازمان ملل حضور یابد. در این مصاحبه، با این دانشجوی جوان و پرتلاش  و همچنین سازمان آیسک بیشتر آشنا می‌­شویم.


photo_2016-01-05_01-29-17



آقای مهرورز در ابتدا خودتان را برای مخاطبان عطنا معرفی کنید.



  • با سلام، من ویلیام مهرورز، دانشجوی رشته ­مترجمی زبان فرانسه دانشگاه علامه طباطبائی هستم و در مهرماه سال 1391 وارد آیسک شدم.


ممکن است از اولین تجربیات و فعالیت­ های خود در آیسک بیشتر توضیح بدهید؟



  • تجربه آیسکی خود را ابتدا با عضویت عادی شروع کردم و بعد به عنوان عضو فعال، رهبری یک تیم 4 نفره از دانشجویان را به عهده گرفتم.


آیسک به عنوان بستری برای به دست آوردن تجربه ­های بین ­المللی دانشجویی شناخته می ­شود. شما در جهت کشف و توسعه ­ توانایی های مدیریتی و راهبری خود چه تجربه ­های بین­ المللی ­ای تا کنون داشته­ اید؟



  • در مدت حضورم در آیسک به کشور های همسایه نظیر ارمنستان، گرجستان و ترکیه سفر کردم و در آیسکِ این کشورها در بازه های 3 تا 4 هفته فعالیت کردم.


آیا این زمینه ­ی فعالیت بین ­المللی برای تمامی دانشجویان عضو آیسک فراهم است؟ این کارآموزی­ های بین ­المللی چه مزایایی می ­توانند برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی داشته باشد؟



  • دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی که در رشته­ های علوم انسانی تحصیلِ علم می­‌کنند، به خصوص دانشجویان دانشکده ادبیات فارسی و زبان­ های خارجی دانشگاه، می‌­توانند از طریق سازمان آیسک به کارآموزی های بین‌المللی به مدت 4 تا 8 هفته اعزام شوند تا در آنجا هم به تقویت زبان خود بپردازند و هم تجربه ­ی کار در فضایی بین­ المللی را کسب کنند.


حضور شما به عنوان نماینده آیسک ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آخرین فعالیت شما بود که بسیار مورد توجه مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی به خصوص رئیس دانشکده­ محل تحصیل خودتان، دانشکده ­ ادبیات و زبان­ های خارجی قرار گرفت. در این زمینه بیشتر توضیح دهید.



  • من همیشه به عنوان یک آرزوی شخصی دوست داشتم در سازمان ملل کار کنم. و با این هدف به آیسک ملحق شدم. آذر سال 1394 فرصتی برای من فراهم شد تا نماینده آیسکِ ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بوده و از طرف جوانان ایرانی حرف بزنم و نماینده آن ها باشم. همچنین با مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ملاقات کردم و با آنها در رابطه با مسائل روز کشور و نیازهای جامعه ایرانی، مخصوصا جوانان و دانشجویان، بحث و گفت‌و‌گو کردم.


photo_2016-01-05_01-29-22



نهایتا به عنوان دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی و یکی از اعضای فعال سازمان بین ­المللی دانشجوگردان آیسک در ایران چه حرف، خواسته یا پیشنهادی دارید؟



  • آیسک امیدوار است که ما با حمایت مسئولان دانشگاه بتواند فضایی را برای دانشجویان فراهم ‌کند که آنها نیز بتوانند تجربیاتی از این دست داشته باشند و تأثیر مثبتی روی خود و جامعه اطرافشان داشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
بنیامین منیعات
-
18/10/1394 - 15:21
1
2
سلام. من میدونستم که آیسک توی دانشگاه تهران و امیرکبیر چندساله دفتر رسمی داره و فعالیت میکنه. نمیدونستم دانشگاه علامه هم باهاش هم‌کاری داره! آیا دفترش توی دانشگاه تاسیس شده الان یا نه؟
سعید
-
30/03/1399 - 11:06
2
2
سلام بهتر نیست این خبر حذف بشه ؟
ایشون امروزه به طور شفاف دارن با مقامات یهود و رژیم صهیونیستی همکاری میکنن.
یه سر به صفحه اینستاگرامی شون بزنید کاملا متوجه میشید .
نمیشه خیلی چیزا رو گفت اما زیبنده نیست آرشیو اطلاعاتی یک جاسوس فعلی اینطور در سایت ها منتشر باشه
پر بازدیدها
آخرین اخبار