۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۴۵۳

ماههای پایانی سال ٢٠١٤ برای تولید کنندگان نفت به سختی گذشت، قیمت نفت از ١١٥ دلار در ماه ژوئن به کمتر از ٦٠ دلار در ماه دسامبر رسید، تا بدین ترتیب خاطره ای تلخ در ذهن آنها در روزهای پایانی سال ٢٠١٤ ثبت شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، قیمت نفت در ژانویه ٢٠١٥ به روند کاهشی خود در بازار ادامه داد تا پیش بینی قیمت نفت در سال ٢٠١٥ بیش از پیش سخت باشد، شانا در گفتگویی با کارشناسان نظر آنها را درباره قیمت نفت در طول سال ٢٠١٥ جویا شد.


مدیر پیشین امور اوپک وزارت نفت خیلی خوب بازار نفت را می شناسد و به خوبی با زیر و بم های آن آشناست: 'سال ٢٠١٥ به نظر می آید سالی پراز شگفتی در بخشهای مختلف اقتصاد بویژه بازار نفت باشد.'

فریدون برکشلی درباره پیش بینی قیمت نفت درسال ٢٠١٥ گفت: احتمال این که روند قیمت نفت در نیمه دوم سال ٢٠١٤ در سال ٢٠١٥ تداوم نیز یابد بسیار کم است، سال ٢٠١٥ بدون شک سال متفاوتی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان نفت خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به انتخابات آبان ماه کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت : در سال ٢٠١٥ کنگره آمریکا در اختیار جمهوریخواهان قرارمی گیرد و آنها با تمام توان از شیل اویل حمایت می کنند؛ در واقع شیل، خط قرمز جمهوریخواهان است.

برکشلی با بیان این که خواستگاه جمهوریخواهان، صنعت نفت و حمایت از این صنعت است، تصریح کرد: پنتاگون به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان بدون شک اجازه نمی دهد آینده نفت شیل به خطر بیفتد و جمهوریخواهان پس از تسلط بر کنگره جلوی هر گونه تهدید علیه شیل را می گیرد.

وی با اشاره به اینکه رقمهای ٥٠ تا ٦٠ دلاری تهدیدی برای تولید شیل به شمار نمی رود، اظهار داشت: قیمت نفت در سال ٢٠١٥، به یقین از ٥٠ دلار پایین تر نمی آید.

مدیر پیشین امور اوپک وزارت نفت از زاویه دیگری هم به این موضوع پرداخت و گفت: با توجه به این که مخازن نفت بیشتر کشورهای خاورمیانه به نیمه عمر خود رسیده اند و نیاز به تزریق و بازسازی آنها وجود دارد؛ بنابراین بازسازی این میدانها هزینه بالایی می طلبد که با قیمت نفت کمتر از ٥٠ دلار مقرون به صرفه نخواهد بود.

برکشلی تاکید کرد: سال ٢٠١٥ سال شگفت انگیز برای نفت و بازار نفت خواهد بود و به یقین این شگفتی در نیمه این سال بیشتر خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار