۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۲۹۵۲
konkor




سازمان سنجش آموزش کشور برخی تغییرات ایجاد شده در جداول رشته های امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال ۹۵ را اعلام کرد.





به گزارش عطنا به نقل از مهر، پس از اعلام رشته های امتحانی آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ در ۱۶ مرداد ۹۴ اصلاحاتی درباره جدول رشته ها و مواد امتحانی این آزمون از سوی شورای برنامه ریزی و نظارت بر آزمون ورودی دکتری اعلام شد.

جدیدترین اصلاحات رشته های امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ :

۱- رشته مطالعات زنان از مجموعه رشته های پذیرنده رشته حقوق (کد ۲۱۰۵) حذف و رشته های مرتبط شامل: فقه و حقوق خانواده، جامعه شناسی و روان شناسی نیز از کد ۲۱۰۵ حذف‌ شده است.

۲- عنوان رشته امتحانی ۲۱۰۸ به حسابداری تغییر می یابد و رشته مالی از کد ۲۱۰۸ (حسابداری) حذف و به کد ۲۱۰۷ (مدیریت) منتقل‌ می شود و رشته های مرتبط در رشته امتحانی حسابداری نیز به شرح «حسابداری، تمامی گرایش های مدیریت، تمامی گرایش های اقتصاد، مدیریت مالی و علوم مالی» اصلاح‌شده است.

۳- در رشته مدیریت کد ۲۱۰۷ اصلاحات در رشته های پذیرنده انجام‌شده است: رشته های «مدیریت سازمان های دولتی» و «مالی» به کد ۲۱۰۷ اضافه‌شده است. عنوان رشته مدیریت گردشگری به «گردشگری» اصلاح‌شده است. رشته مدیریت به «مدیریت صنعتی» اصلاح‌شده است.

۴- در رشته زبان و ادبیات فارسی کد ۲۱۱۸ رشته مرتبط زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت به «ادبیات پایداری» اصلاح‌شده است.

۵- در رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی کد ۲۴۰۳ درس امتحانی «شیمی و تجزیه مواد غذایی» به «شیمی مواد غذایی و تجزیه مواد غذایی» اصلاح‌شده است.

۶- در رشته پژوهش هنر کد ۲۵۰۴ درس امتحانی «فلسفه هنر» از مواد آزمون این رشته حذف‌شده است.

۷- رشته «بهداشت آبزیان» به رشته های مرتبط گروه دامپزشکی (کد ۲۷۰۱) اضافه‌شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار