۰۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۲۵۷

به گزارش عطنا ، حمید صالحی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی در خصوص پیاده‌روی ظریف و کری گفت: از لحاظ دیپلماسی پیاده‌روی دیپلمات‌ها با هم ایراد ندارد اما آنچه از لحاظ انقلاب اسلامی ایران ایراد دارد پیاده‌روی وزیر خارجه جمهوری اسلامی با جان‌ کری وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نماد کفر است.


وی با تأکید بر اینکه محمدجواد ظریف به این دلیل که چند سالی را در جمهوری اسلامی ایران زندگی نکرده‌ است فراموش کرده که این ملت چه فشارهایی را تحمل کرده‌اند، افزود: به نظر می‌رسد که ظریف از مشکلات و سختی‌هایی که ملت ایران در سال‌‌های گذشته تحمل کرده‌اند خبر ندارد و گویا فراموش کرده که وی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و طرف مقابل هم آمریکا به عنوان نماد استکبار است.


صالحی اظهار داشت: انتظار به حق ملت ایران از وزیر خارجه کشورمان به عنوان نماینده تام‌الاختیار نظام ایران که پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری را همراه دارد این است که وزیر خارجه‌اش بداند که با چه عنوانی با وزیر خارجه آمریکا مذاکره و پیاده‌روی کرده است.


استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشکده علامه طباطبایی با طرح این سوال که دیپلماسی مورد اجرا و مدنظر ظریف و دولت یازدهم نوشته شده و دیکته غرب است؛ گفت:‌ ظریف باید بداند که با کسی به پیاده‌روی پرداخته که سفارتخانه‌اش در ایران به جای مراوده دیپلماتیک به مرکز جاسوسی تبدیل شده بود، هر چند که ملت انقلابی ایران این مرکز را فتح کردند.


وی اظهار داشت: ظریف باید بداند که با وزیر خارجه‌ای در حال پیاده‌روی بوده که اموال ملت ایران را به ناحق مصادره، حمله نظامی به طبس، طراحی کودتای نوژه، چراغ سبز به صدام برای جنگ با ایران، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از صدام در طول جنگ هشت ساله با ایران، تأمین سلاح‌های شیمیایی عراق توسط شرکت‌های آمریکایی، حمله به سکوهای نفتی ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با 280 مسافر، حمایت از سازمان منافقین، اعمال تحریم‌های ظالمانه، تهاجم فرهنگی، تهدیدهای مستمر ضد ملت ایران و... بخشی از اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ایران و گوشزدی به ظریف است زیرا وی به عنوان نماینده کشورمان با نماد امپریالیسم جهانی قدم زده است.


صالحی به نامه‌ بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: تذکر جوانان بسیجی تنها برای گوشزد به ظریف بوده است هر چند برخی دولتی‌ها به دنبال کوچک کردن آنها با ادبیات خاص خودشان هستند اما این جوانان بسیجی به ظریف تنها تذکر داده‌اند که وی بداند با چه کشوری، فردی و به نمایندگی از چه ملت و نظامی قدم زده است.


وی با اشاره به دیوار بلند بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا اظهار داشت: ‌کدامیک از مصادیقی که آمریکا علیه ایران به کار برده است کمرنگ شده که حالا ظریف با نماد کفر و شیطان به پیاده‌روی پرداخته است.


صالحی در پایان با تأکید بر اینکه گویا مسئولان دیپلماسی ما نمی‌دانند که ایران به دنبال چه اهدافی و طرف مقابل به دنبال چه هدفی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کدامیک از اشتباهات خود را در قدم زدن با دیپلمات‌های ایرانی اعتراف و از آن عذرخواهی کرده‌اند تا ما بدانیم که پیاده‌روی وزیر خارجه کشورمان با وزیر خارجه آمریکا هیچ ایرادی از لحاظ دیپلماسی ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار