۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۲۴۴۷
IMG_9549


















   به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه، به منظور تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی؛ هیاتی از دانشگاه شیامن چین روز 13 مهرماه جاری به سرپرستی ریاست این دانشگاه از پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کرده و با معاون پژوهشی و مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی این دانشگاه به مذاکره پرداخت.



   هیاتی از دانشگاه شیامن چین متشکل از آقایان چونگ‌شی ژو، رییس دانشگاه؛ تان شائوبین، مشاور رییس و مدیر امور بین‌الملل؛ ژانگ لونقای، رییس دانشکده ادبیات و فرهنگ؛ فان هونگدا، استاد دانشکده روابط عمومی و خانم یو هونگبو، معاون دفتر همکاری‌های بین‌المللی با حضور در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی از این دانشگاه بازدید نموده و با دکتر احمدوند، معاون پژوهشی؛ دکتر تیشه‌یار، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی؛ دکتر میرزانیا، عضو هیات علمی گروه زبان چینی؛ دکتر افخمی، عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات و دکتر اسپرهم، مدیر گروه  آموزشی ادبیات فارسی دیدار نموده و به گفتگو نشستند.


    دکتر احمدوند در ابتدای این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به هیات چینی پیام ریاست دانشگاه را در استقبال از ایشان تقدیم نمود. وی در آغاز صحبت‌های خود با اشاره به تغییر سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و به تبع آن تغییر سیاست‌های آموزشی، دوران جدید مدیریتی دانشگاه علامه طباطبائی را آغازگر همکاری‌های علمی این دانشگاه با دیگر مراکز علمی جهان از جمله دانشگاه‌های آسیای میانه و آسیای شرقی قلمداد نمود. وی با اشاره به جایگاه کشور چین در عرصه جهانی و نیز اشاره به خاستگاه تمدنی ایران، ارتباط و همکاری این دو تمدن در عرصه‌های مختلف را حائز اهمیت دانست. معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، قدمت صدساله دانشگاه شیامن را ظرفیت مناسبی برای آغاز همکاری میان دو دانشگاه عنوان کرد.


   در ادامه دکتر چونگ‌شی ژو، با اظهار قدردانی از میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، از اهمیت این دانشگاه در توسعه اجتماعی و انسانی کشور ایران سخن گفت. وی با معرفی ظرفیت‌ها و زمینه‌های فعالیت دانشگاه متبوع خود آن را هم‌سطح دانشگاه پکن معرفی نمود. رییس دانشگاه شیامن با اظهار خوشحالی از اهمیت بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در سیاست‌های دانشگاه علامه طباطبائی از تمایل خود برای همکاری میان دو دانشگاه در سه محور تبادل استاد، اجرای پروژه‌های مشترک علمی و پژوهشی و نیز تبادل دانشجو خبر داد.


   دکتر تیشه‌یار، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی نیز ضمن خوش‌آمدگویی به هیات چینی با اشاره به وجود دپارتمان زبان چینی در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، از حضور اساتید دانشگاه شیامن برای تدریس در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت در دانشگاه خود استقبال کرد. وی همچنین اعلام کرد که مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی پذیرش دانشجویان چینی شاغل به تحصیل در رشته ادبیات فارسی را دارد. تیشه‌یار همچنین از اساتید دانشگاه شیامن در رشته مدیریت دعوت نمود تا در دانشکده بین‌المللی مدیریت بیمه اکو حضور یافته و به تدریس بپردازند.


    اساتید دو دانشگاه در ادامه این دیدار به بحث و رایزنی در خصوص زمینه‌های تخصصی خود با یکدیگر پرداختند که از اهم محورهای آن می‌توان به تمایل دانشگاه شیامن به همکاری دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه تاسیس کرسی زبان فارسی اشاره کرد.


   در پایان این دیدار دکتر احمدوند با اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای ایجاد و گسترش روابط علمی دوجانبه با دانشگاه شیامن، پیشنهاد امضاء تفاهم‌نامه میان روسای دو دانشگاه را مطرح نمود که مورد استقبال رییس دانشگاه شیامن قرار گرفت و برای حضور رییس دانشگاه علامه طباطبائی در دانشگاه خود و امضاء تفاهم‌نامه همکاری اعلام آمادگی نمود. در این راستا مقرر شد پیش‌نویس تفاهمنامه تهیه و ارسال شود.





شنبه 18 مهر 1394  9:52

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار