۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۲۲۵۵

رییس جمهوری در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک با بیان اینکه "باید از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی و سیاسی برسیم"، تصریح کرد: هر جایی که مردم و بویژه جوانان و نوجوانان به صحنه آمده اند، ما پیروز و موفق شده ایم.





به گزارش عطنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این همایش که روز چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه برای حل معضلات اجتماعی از جمله معضل ترافیک باید از طریق فرهنگ‌سازی و کمک و مشارکت مردم بویژه دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان بهره گرفت،گفت: نظم ترافیکی در خیابان‌های کشور نشان از احترام ملت ایران به قانون و قانون‌گرایی است.


دکتر روحانی با تبریک هفته نیروی انتظامی و ایام آغاز سال تحصیلی گفت: کار بزرگی که دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان در امر تقویت فرهنگ ترافیک به عنوان همیاران پلیس انجام می‌دهند، نشان می‌دهد برای حل معضل ترافیک نیز باید از مشارکت مردم بویژه قشر دانش‌آموز استفاده کرد.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه نظم خیابان‌های ما به معنای قانون است و اگر مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم، نشان از احترام مردم ایران به قانون خواهد بود، اظهار داشت: اولین علامت از وضعیت نظم ملت ایران در نگاه کسانی که از خارج از کشور به ایران می‌آیند، وضع ترافیک شهرهای ما است.
دکتر روحانی ادامه داد: اگر وضع ترافیک ما منظم و در چارچوب قانون باشد، علامتی بر قانون‌گرایی ملت ایران خواهد بود. خیابان‌های ما باید مظهر و آیینه‌ای از تمدن ایرانی باشد.
رییس جمهوری با بیان اینکه طی ده سال گذشته موفق شده‌ایم در کشور، خسارات و تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی را کاهش دهیم، گفت: طی سال‌های گذشته آمار کشته‌شدگان در تصادفات رانندگی از 27 هزار نفر به حدود 16 هزار نفر در سال 93 رسیده است.
دکتر روحانی تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نه تنها در امر ترافیک بلکه در دیگر امور از جمله محیط زیست نیز می‌توانند به دولت و مردم کشورشان کمک کنند.
رییس جمهوری با بیان اینکه فرهنگ مهم‌ترین مسأله و ریشه بسیاری از مشکلات است، گفت: ما باید همه در زندگی اجتماعی و سیاسی خود بیاموزیم که قوانین را به درستی انجام دهیم.
دکتر روحانی افزود: همانطور که در رانندگی اگر فردی راهنمای چپ را بزند و در مسیر مخالف آن حرکت کند، موجب خسارت خواهد شد در جامعه سیاسی هم اگر کسی در مسیری که نباید برود، حرکت کند، جامعه دچار آسیب و خسارت خواهد شد. همچنین اگر کسی بخواهد قانون را دور بزند، جامعه را دچار آسیب خواهد کرد.
رییس جمهوری تأکید کرد: ما باید از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی و نظم سیاسی برسیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه کار همیاران پلیس دعوت پدران و مادران خود به رعایت قانون است، گفت: این کار کمک به جامعه، پلیس، سلامت و درمان و آینده کشور است.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ما باید در تمامی امور اجتماعی و سیاسی خود، یار یکدیگر بوده و در کنار هم باشیم، گفت: باید با ارتقاء فرهنگ، ثابت کنیم ملت ایران ملتی قانون‌گرا است.
دکتر روحانی با طرح این سوال که چرا باید در دفترچه راهنمای مسافران خارجی که به ایران می‌آیند این مطرح شود که مراقب خودشان در خیابان‌های تهران و ایران بخاطر رانندگی ناصحیح باشند که البته موضوعی اغراق‌آمیز است، گفت: ما باید نظم خود را به عنوان نظمی نمونه ارایه کنیم و شاهد زندگی توأم با آرامش باشیم.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه بی‌نظمی ترافیکی، علاوه بر تلف کردن وقت مردم، محیط زیست را نیز آلوده می‌کند، گفت: اگر دست به دست هم دهیم، می‌توانیم معضل ترافیک را به سامانی مناسب تبدیل کرده و به آینده زندگی و کشورمان امیدوار باشیم.
پیش از سخنان رییس‌ جمهوری، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه ارتقاء فرهنگ ترافیک در کشور و ساماندهی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک ارایه کردند.
همچنین دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنانی در خصوص برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام برای تقویت فرهنگ ترافیک در مدارس کشور، گزارشی ارایه کرد.
در این مراسم جمعی از همیاران پلیس، پلیس یاران نوجوان و جوان، پلیس مدرسه، فرهنگ‌یاران ترافیک، راهوران محله، بازرسان نامحسوس و دانشجویان دانشکده راهنمایی و رانندگی حضور داشتند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار