۱۴ مهر ۱۳۹۴ ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۲۰۲۷

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) از دانشکده ادبیات و زبان های خارجه، محفل ١٠ زبانه شعر و موسيقى ملل در سالن شهید عضدى دانشكده ادبيات برگزار شد. اين همايش كه توسط جمعی از دانشجویان فعال واحد کانون های فرهنگی هنری دانشگاه علامه طباطبائى برگزار  شد با استقبال بى نظيرى رو به رو شد تا جاييكه ساعتى قبل از شروع مراسم، جمعيت زيادى پشت در سالن منتظر بودند.


IMG_3194 (1)


سومين همايش شعرخوانى چند زبانه در روزى كه سالن عضدى شاهد تعداد بى شمارى از دانشجويان، اساتيد و علاقه مندان شعر و موسيقى بود در فضاى رقابتى جدى با حضور داوران به نام در عرصه شعر و موسيقى برگزار شد.


فريد احمدى، مونا برزويى و رستاك حلاج، تيم داوران اين رقابت دانشجويى را تشكيل مى دادند. رقابت در قالب شعر خوانى و ترجمه شعر، از بين نمايندگان هر زبان صورت مى گرفت و داوران هر يك از شركت كنندگان را از نظر نحوه خوانش، لحن، اجرا و رعايت اسلوب ترجمه ارزيابى مى كردند.


IMG_3065


ترتيب اجراى هر زبان توسط قرعه كشى در تيم اجرايى مشخص شده بود و هر شركت كننده بعد از اجراى موسيقى مربوط به زبان خودش كه توسط گروه موسيقى دانشگاه صورت مى گرفت، به روى سن رفته و شعر خود را به همراه ترجمه مى خواند.


دانشجويانى كه در ١٠ گروه زبانى به ترتيب: انگليسى، چينى، فرانسوى، عربى، اسپانيايى، آلمانى، تركى استانبولى، روسى، ايتاليايى و فارسى به رقابت پرداختند، ١٠ دقيقه فرصت داشتند تا شعر انتخابى خود را به همراه ترجمه اجرا كنند. بعد از خوانش هر اثر، تيم داوران نكات ضعف و يا قوت اجراى شعر را بيان مى كردند.


IMG_3068


در انتهاى مراسم از سه نفر از شركت كنندگان به عنوان نفرات برتر تجليل شد و نماينده زبان اسپانيايى و چينى به ترتيب به عنوان نفرات اول و دوم با رأى داوران و زبان آلمانى از طريق آراى حضار كه از طريق پيام كوتاه صورت گرفت، انتخاب شدند و قطعه چينى نيز به عنوان قطعه برتر بخش موسيقى معرفى شد.


لازم به ذكر است دوره هاى پيشين همايش شعر خوانی توسط انجمن علمی-دانشجویی زبان اسپانیایی برگزار شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار