۰۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۱۸۸

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نباید نامه‌ی مقام معظم رهبری را با مسائل سیاسی داخلی مقایسه کرد.


هادی ذوالققاری طی گفتگویی در ارتباط با صدور پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار کرد: چند نکته‌ای در ارتباط با این پیام بسیار حائز اهمیت است، متن این پیام انگلیسی بود که باعث می‌شد اجازه دخل و تصرف نظرات رسانه‌های غربی در ترجمه آن وجود نداشته باشد. مخاطبان این نامه جوانان بودند و نه سیاست‌مداران. نکته‌ی بعدی آن است که لحن این نامه دلسوزانه صمیمی و با تاکید بر اصول عام بشری مثل وجدان حقیقت‌جوی انسان‌ها نشان‌دهنده‌ی تاکید این نامه بر رحمانیت اسلام است.


وی در ادامه گفت: در این نامه به مسائل گذشته اروپا مانند جنگ‌ها، نارضایتی‌ها، قومیت‌گرایی و غیره اشاره شد. رعایت این نکته‌ها باعث شد که پس از صدور، بازخورد خوبی درباره‌ی این نامه شکل بگیرد. در زمانی این نامه ارسال شد که تمام ذهن‌ها درگیر مسائل اسلام بود که باعث می‌شد حداکثر بهره‌برداری از آن صورت بگیرد.


این فعال دانشجویی همچنین تصریح کرد:‌ پیام مقام معظم رهبری هم از بعد بین‌المللی قابل توجه است که به مقابله با اسلام هراسی می‌پرازد و هم از بعد وظایف هر مسلمان نسبت به دینش. رهبری به بعد قرآن و سیره‌ی پیامبر (ص) در این نامه اشاره کرده‌اند. برای اولین بار بود که نامه‌ای از یک رهبر جهان در چنین سطحی از طریق شبکه‌های اجتماعی مخابره می‌شد.


دبیر انجمن اسلامی علامه طباطبایی در پایان به تاکید رهبری بر پژوهش مبتنی بر خود و نه رسانه‌ها گفت: اگر این روش برای همه اقشار مورد استفاده قرار بگیرد خیلی مفید است. نامه‌هایی که در این سطح نوشته می‌شوند باید مورد مطالعه قرار بگیرند تا وحدت داخلی را هم در پی داشته باشد. این نامه را نباید در کنار مسائل سیاسی داخلی مقایسه کرد چرا که حوزه‌ی تحلیل‌ها را کم خواهد کرد و به نوعی جفا در حق چنین کارهایی به حساب می‌آید.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار