۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۱۴۰۹
Professor-Jafar-Jafari

جعفر جعفری یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین متخصصان حوزه گردشگری در دنیا است که آثارش در این حوزه، در بیشتر مقالات و کتابهای معتبر گردشگری به عنوان منبع و رفرنس مورد استفاده قرار می گیرد.


وی کارشناس زبان انگلیسی از دانشگاه اصفهان، کارشناس ارشد مدیریت هتل از دانشگاه کارنل (Cornell) آمریکا، دکترای انسان شناسی از دانشگاه مینسوتای (Minnesota) آمریکا و دکترای افتخاری از دانشگاه دو له ایلز بالرز (de les Illes Balears) اسپانیا را دارد.


 در سال 2005 پروفسور جعفری، برنده جایزه اولیس (Ulysses Award) از سازمان جهانی گردشگری (WTO) شد. این جایزه در هر سال به یک نفر اعطا می شود.


 جعفر جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا)، در رابطه با ورود و جذب گردشگر به ایران گفت: ورود گردشگر خارجی به داخل ایران کاهش هزینه های اقامتی، افزایش کیفیت سرویس هایی که در محیط شهری و اقامتگاه ها ارائه می شود را می طلبد. هزینه ی اقامت در ایران نسبت به برخی کشورها بالاتر است و این خود دلیلی بر عدم رغبت می باشد.


وی در خصوص دید منفی گردشگران سایر کشورها نسبت به ایران اظهار داشت: دولت برای از بین بردن تصور غلط باید اقدام کند و این تصور را به بی رنگی تبدیل و رنگ جدیدی به آن دهد. این کاری نیست که ظرف یک ماه یا یک سال صورت گیرد، کاری است بلند مدت اما امکان پذیر می شود.


عضو هیئت علمی مدرسه مدیریت هتلداری دانشگاه ویسکانسن اسکات در پایان گفت: در برخی موارد مردم و گردشگران نمی توانند برخی چیزها را تغییر دهند و از اختیارشان خارج است. این مسئولین هستند که باید شرایطی آرام و به دور از منافع و افکار شخصی را برای ورود گردشگر به داخل شهرها و روستاها فراهم نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار