۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۴۲۷
هادی خانیکی در آیین رونمایی از کتاب «اخلاقیات شعوبی و روحیه علمی»

مدیر گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه قانعی‌راد پنجره‌های گفت‌وگو را از منظر جامعه‌شناسی به ساحت‌های دیگر گشود، گفت: قانعی‌راد را باید توأمان با خرد و عشق فهمید، نه فقط از یک منظر و بُعد به او توجه کرد.


به گزارش عطنا، همزمان با چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد محمدامین قانعی‌راد، آیین گرامیداشت این استاد عالی‌قدر و مراسم رونمایی از کتاب «اخلاقیات شعوبی و روحیه علمی» شنبه، ۶ مردادماه با حضور خانواده مرحوم محمدامین قانعی‌راد، جمعی از فرهیختگان و اصحاب علم در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.


در این مراسم علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، هادی خانیکی، مدیرگروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، مسعود کوثری، دانشیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران و مدیر انتشارات علمی و فرهنگی، مقصود فراستخواه، دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، محمد فاضلی، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، داریوش رحمانیان، دانشیار تاریخ دانشگاه تهران و عضو مؤسسه راویان آینده فرهنگ، نعمت‌الله فاضلی، دانشیار پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و برادر بزرگ مرحوم محمدامین قانعی‌راد به سخنرانی پرداختند.


هادی خانیکی، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای سخنان خود گفت: دکتر قانعی‌راد از کسانی بود که در جامعه‌شناسی ایران، بسیار موثر بود، شاید جامعه‌شناسان، جامعه‌شناسی خودشان را از اینکه باید آنها هم فرآیند زمینه‌های رشد خودشان را مورد توجه قرار دهند مبرّا بدانند چون یک نگاه ناظری بر سایر علوم و ساحت‌ها دارند.



والر اشتاین بر فراز جامعه‌شناسی معاصر نشسته است



 وی افزود: قانعی‌راد پنجره‌های گفت‌وگو را از منظر جامعه‌شناسی به ساحت‌های دیگر گشود و کار بزرگی کرد. وی در جامعه شناسی در ایران بسیار مؤثر بود.


مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: وقتی هابرماس به ایران آمد و گفت‌و‌گوهایی را با روشنفکران ایران داشت قانعی‌راد کار ارزشمندی تحت عنوان «هابرماس در ایران» انجام داد که این اثر درباره فهم ایرانی هابرماس بسیار مهم است.


خانیکی گفت: مسئله بعدی آمدن والر اشتاین به ایران بود، والر اشتاین بر فراز جامعه‌شناسی معاصر نشسته است و این گفت‌و‌گوها در فهم جامعه‌شناسی ایرانی برای والر اشتاین خیلی موثر بود. این دو کار استاد قانعی‌راد کار بزرگی بود که البته به همان ساحت گفت‌وگویی برمی‌گردد و دغدغه‌مندی قانعی‌راد را نشان می‌دهد.


وی در پایان گفت: باید قانعی‌راد را توأمان با خرد و عشق فهمید، نه فقط از یک منظر و بُعد به او توجه کرد؛ اوم جامعه‌شناسی است که نقش بزرگی در جامعه‌شناسی داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار