۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۵۳۸۲
مسعود کوثری در آیین رونمایی از کتاب «اخلاقیات شعوبی و روحیه علمی»

مدیر انتشارات علمی و فرهنگی رشد انجمن جامعه‌شناسی ایران را مرهون زحمات کسانی چون محمدامین قانعی‌راد دانست و گفت: ما یک دوست و همکار خوب، یک انسان شریف و دلسوز و یک دانشمند را که تلاش می‌کرد دلایل عدم رشد علمی در ایران را بفهمد از دست دادیم و بر پیکره جامعه‌شناسی ضربه سختی خورد.


به گزارش عطنا، همزمان با چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد محمدامین قانعی‌راد، آیین گرامیداشت این استاد عالی‌قدر و مراسم رونمایی از کتاب «اخلاقیات شعوبی و روحیه علمی» شنبه، ۶ مردادماه با حضور خانواده مرحوم محمدامین قانعی‌راد، جمعی از فرهیختگان و اصحاب علم در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.


در این مراسم علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، هادی خانیکی، مدیرگروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، مسعود کوثری، دانشیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران و مدیر انتشارات علمی و فرهنگی، مقصود فراستخواه، دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، محمد فاضلی، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، داریوش رحمانیان، دانشیار تاریخ دانشگاه تهران و عضو مؤسسه راویان آینده فرهنگ، نعمت‌الله فاضلی، دانشیار پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و برادر بزرگ مرحوم محمدامین قانعی‌راد به سخنرانی پرداختند.


مسعود کوثری، دانشیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران در ابتدای سخنان خود گفت: امسال به‌خاطر از دست دادن دکتر قانعی‌راد و دکتر مرادی سال ناراحت‌کننده‌ای بود و ضربه سختی بر پیکر علوم انسانی وارد شد، امیدواریم که راه این دوستان توسط دانشجویان و همکاران ادامه پیدا کند.


وی گفت: دکتر قانعی‌راد از نظر علمی شخصیت برجسته‌ای داشتند و عمرشان  را در راه علم گذاشته بودند. به نظرم دکتر قانعی‌راد زحمت خودش را کشید و در حوزه علمی و در حوزه جامعه مدنی هم نقش خودش را با صبر و حوصله در گفت‌وگو با آدم‌ها ایفا کرد.


دانشیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران افزود: بیخود نیست که انجمن جامعه‌شناسی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است چون در این انجمن چیزی جز زحمت نیست و انجمن‌ها رشد قابل توجهی در این دهه‌های اخیر داشتند.


مدیر انتشارات علمی و فرهنگی تصریح کرد: انجمن جامعه‌شناسی مرهون زحمت‌های اشخاصی چون دکتر قانعی‌راد است که با حوصله و صبر همه را گرد هم جمع و زمینه رشد انجمن را فراهم کردند و شبکه انجمن در کشور را گسترش دادند.


کوثری در ادامه گفت: ما یک دوست و همکار خوب؛ آدمی که در پشت اخم ظاهری، یک انسان شریف و دلسوز بود و یک دانشمند و جامعه‌شناس خوب را که تلاش می‌کرد دلایل عدم رشد علمی در ایران را بفهمد از دست دادیم.


وی افزود: خوشحالیم که توانستیم در این بزرگداشت کنار هم باشیم؛ از دکتر خانیکی و از خانواده قانعی‌راد سپاسگزاریم؛ البته این مراسم ماحصل یک کار مشترک است چون قرار بود دو برنامه تشکیل شود ولی دو برنامه را ادغام کردیم و این جلسه تشکیل شد.


دانشیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران در پایان گفت: امیدوارم که این جلسه و بزرگداشت در خور شأن دکتر قانعی‌راد و دیگر دوستان باشد و بتوانیم لحظاتی را به یاد دکتر قانعی‌راد باهم زندگی کنیم چرا که ادامه تلاش‌های ایشان قابل توجه و ستایش است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار