۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۳۸

طی حکمی از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی شد.




 سورنا ستاری، منوچهر منطقی را به سمت ریاست مرکز ملی فضایی منصوب کرد.


پیش از این و در اسفندماه سال ۹۳ پس از حکم رئیس جمهور مبنی بر تشکیل مرکز ملی فضایی، جهانگیر جدی از سوی معاون علمی فناوری رئیس جمهور به عنوان رئیس مرکز ملی فضایی منصوب شده بود.


به گزارش نظر به نقل از مهر، اواخر سال گذشته مسئولیت مرکز ملی فضایی در ذیل شورایعالی فضایی کشور به عنوان نهاد بالادستی و حاکمیتی به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری واگذار شد و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در حکمی مسئولیت اداره جلسات شورایعالی فضایی کشور را نیز به سورنا ستاری – معاون علمی و فناوری رئیس جمهور محول کرد.


در این حکم با استناد به اصل ۱۲۴ قانون اساسی، مسئولیت اداره جلسات شورایعالی فضایی کشور موضوع بند ۳ قانون تعیین وضعیت شوراهای عالی و تایید مصوبات آن به سورنا ستاری تفویض شد و براین اساس دبیرخانه شورایعالی فضایی نیز زیرنظر معاون علمی فناوری رئیس جمهور فعالیت خواهد کرد.


رئیس جمهور در این حکم با توجه به اصل ۱۲۶ قانون اساسی، ایجاد مرکز ملی فضایی را با هدف هماهنگی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت و با استفاده از ظرفیتهای قانونی مربوطه به مراکز عالی تحقیقاتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به سورنا ستاری محول کرد.


منوچهر منطقی تاکنون دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بوده است.


گفتنی است، وی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، مدیرعامل شرکت ایران خودرو بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار