۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۵۰۴

به گزارش عطنا به نقل از افکارخبر، شریعت‌باقری در همایش آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری که با حضور معاون منابع انسانی قوه قضایه برگزار شد، اظهار کرد: در نحوه جذب دانشجو و سیستم آزمون سراسری نارسایی‌هایی وجود داشت که در همین راستا یک برنامه‌ریزی یک ساله انجام دادیم و نحوه پذیرش دانشجو را با همه قوانین و مقررات بازنگری کردیم.


وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و بازنگری در برخی مقررات و قوانین داوطلبان شرکت در آزمون سراسری بیش از پیش با دانشگاه علوم قضایی آشنا شدند و این مسئله در جذب امسال بسیار مؤثر بود.


شریعت‌باقری ادامه داد:‌ در این راستا با همکاری وزارت علوم و سازمان سنجش وضعیت دانشگاه علوم قضایی و مزایای آن بیشتر به دانشجویان معرفی شد. همچنین امسال دانشجویانی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به صورت محدود و تحت عنوان بورسیه جذب کردیم و اکنون داوطلبان زیادی در آزمون سراسری متقاضی برای تحصیل در دانشگاه علوم قضایی هستند.


وی کل دانشجویان ارشد و دکترای این دانشگاه را ۲۰۳ نفر عنوان کرد و گفت: در مقطع کارشناسی میانگین رتبه دانشجویان پذیرفته شده ۳۵۰است و ۸۳ نفر نیز رتبه سه رقمی داشتند همچنین امسال رتبه ۸ کنکور سراسری دانشگاه علوم قضایی را برای تحصیل انتخاب و پذیرفته شد.


به گفته وی امسال ۵۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته پذیرفته شدند که همگی این افراد رتبه دو رقمی و زیر ۱۰۰ را دارند.


رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تصویب و اجرای قانون جدید مجازات اسلامی و قانون جدید آئین دادرسی کیفری این قوانین در دانشگاه علوم قضایی تدریس می‌شوند یا خیر گفت: هر قانونی که تصویب و اجرا شود اساتید ما براساس آخرین تحولات قانونی تدریس می‌کنند. همچنین در برنامه آموزش و اساتید در حد مقررات بازنگری انجام دادیم تا بهترین‌ها را برای تدریس در دانشگاه علوم قضایی انتخاب کنیم قطعاً با توجه به اجرایی شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری، این قانون از سوی اساتید در دانشگاه تدریس می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار