۰۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۰۴۳۳۱
simaei saraf

حسین سیمائی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: در دوره وزارت دکتر غلامی هیچ بازنشسته ای رئیس دانشگاه نشده است، از روسای دانشگاه ها دو نفر بازنشسته هستند که از دوره های قبل منصوب شده اند.






به گزارش عطنا به نقل از مهر، حسین سیمائی صراف با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و نحوه اجرای این قانون درخصوص اساتید بازنشسته دانشگاه ها گفت: این قانون عام است و شامل همه کسانی می شود که بازنشسته شده اند، استثنائات آن نیز صریحا در قانون مشخص شده است.


وی ادامه داد: بنابراین بکارگیری استاد دانشگاه به صرف اینکه استاد دانشگاه است، در سمت های مدیریتی مجاز نیست، جز مواردی که در قانون نام برده است.


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: اما سئوالی اینجا مطرح می شود مبنی براینکه، آیا این قانون مانع بکارگیری استادان در سمت های ریاست دانشگاه هم می شود یا خیر؟ برداشت ما از ماده یک قانون احکام دائمی کشور، این است که خیر، این قانون به اصطلاح منع بکارگیری، مانع بکارگیری اعضای هیات علمی در سمت ریاست دانشگاه نمی شود، چون آن قانون خاص بوده و این قانون عام است.


وی درباره اینکه آیا از روسای دانشگاه ها هستند روسایی که بازنشسته بوده و هنوز در سمت ریاست دانشگاه فعالیت می کنند، گفت: دو نفر از روسای دانشگاه ها هستند که بازنشسته بوده و از دوره قبل منصوب شده اند، در دوره وزارت دکتر غلامی، هیچ بازنشسته ای به سمت ریاست دانشگاه انتخاب نشده است.


معاون حقوقی وزارت علوم درباره اینکه آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی برای این دو رئیس دانشگاه اجرا می شود یا خیر افزود: ما برای این سئوال دو پاسخ داریم از نظر من به عنوان حقوقدان و تحلیل گر حقوقی، این قانون شامل حال آنها نمی شود، ولی سیاست وزارت علوم بر جوان گرایی و استفاده حداقلی از امتیازات و استثنائات است، چه بسا وزارتخانه بخواهد با این قانون مجلس آن را مقدم کند بر قانونی که به نظر ما قانون خاص است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار