۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۱۶
کد خبر: ۲۰۴۱۳۷
آیین رونمایی از کتاب «اخلاقیات شعوبی و روحیه علمی»

همزمان با چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد قانعی‌راد آیین گرامیداشت این استاد عالی‌قدر و رونمایی از کتاب «اخلاقیات شعوبی و روحیه علمی» در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که عصر شنبه، 6 مردادماه در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد، علاوه بر خانواده مرحوم محمدامین قانعی‌راد، جامعه‌شناس فقید، جمعی از فرهیختگان و اصحاب علم حضور داشتند.


از چهره‌های شاخصی که در این مراسم سخنرانی کردند می‌توان از علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، هادی خانیکی، مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، مسعود کوثری، استاد ارتباطات دانشگاه تهران، مقصود فراستخواه، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی نام برد.


این کتاب که روایتی تاریخی از رشد و افول علم تجربی در ایران قرون سوم تا پنجم هجری است توسط انتشارات علمی و فرهنگی چاپ و منتشر شده است.


گفتنی است مرحوم محمدامین قانعی‌راد، رئیس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران، عضو هیئت علمی و استاد جامعه‌شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه سال جاری در پی مدت‌ها تحمل بیماری سرطان در سن ۶۳ سالگی چشم از جهان فروبست.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.


با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛


عکس: شکیبا شیرازی تهرانی-عطنا



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار