۰۶ مرداد ۱۳۹۷ ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۰۴۰۰۵
sardar atu logo

دانشگاه علامه طباطبائی در امضا تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان پایگاه تخصصی همکار شناسایی شده و از این پس در قالب پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه، پذیرای ایرانیان متخصص وکارآفرین خارج از کشور خواهد بود.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، در راستای نیل به اهداف بلندمدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی کارآفرینان و متخصصان ایرانی خارج از کشور، توافقنامه همکاری بین دانشگاه علامه‏ طباطبائی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد که بر اساس آن دانشگاه علامه‏ طباطبائی از این پس به عنوان پایگاه تخصصی همکار در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور معرفی شد.




این دانشگاه می‌تواند در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، تعریف پروژه‌های فناوری کوتاه‌مدت و بلندمدت و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی از استادان و فارغ‌التحصیلان ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان با شرایط بسیار مطلوب دعوت به همکاری کند.


بر اساس این توافقنامه تمامی استادان و فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور که متقاضی گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی، پسا‌دکتری و یا ارائه سخنرانی و تدریس در همایش‏‌ها و کارگاه‌‏های بین‏‌المللی دانشگاه علامه‏ طباطبائی هستند، می‏‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی international.bmn.ir و ثبت‌نام در این طرح، با انتخاب تسهیلات مدنظر خود در پایگاه دانشگاه علامه‏ طباطبایی از تمامی امکانات و مزایای این طرح استفاده کنند.


برخی از مزایای طرح فوق عبارتند از:


دوره پسا دکتری


• اختصاص مبلغ ۴۰ میلیون ریال (به میزان حقوق استادیار پایه یک در دانشگاه تهران) برای پرداخت حقوق و مزایا به دانش آموخته به مدت ۱۲ ماه


• اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار پژوهشی به هر یک از دانش‌آموختگان


• ارائه بیمه‌های اشتغال و تکمیلی توسط بنیاد ملی نخبگان


• اختصاص اعتبار تا سقف ۵۰ میلیون ریال جهت استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور


• اختصاص فضای استقرار جهت بهره‌مندی از امکانات تخصصی، آزمایشگاهی و مشاوره علمی و فناوری


دوره فرصت مطالعاتی


• اختصاص مبلغ معادل با حقوق دریافتی استادان دانشگاه با درجه علمی مشابه در ایران به مدت حداقل سه ماه تا حداکثر ۱۲ ماه


• اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان اعتبار پژوهشی و فناوری


• کمک هزینه سفر


برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی:


• کمک هزینه سفر تا سقف ۵۰ میلیون ریال


• فراهم نمودن شرایط برگزاری کارگاه یا سمینار در محیط تخصصی مناسب و با حضور دست اندرکاران علمی و حرفه‌ای


همچنین تسهیلات مشابه برای فعالیت‌های فناورانه و اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و مواردی از این دست نیز فراهم است. مدیریت همکاری‏‌های علمی بین‌‏المللی دانشگاه آماده پاسخ‏گویی و ارائه خدمات لازم در راستای فعالسازی این طرح به تمامی متقاضیان است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار