۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۳۹۹۹
آبادیان در نشست «نقد و ارزیابی سیاست‌گذاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی»

شهردار منطقه ۱۱ تهران راه ارتقای کیفیت زندگی مردم را تکیه کردن مدیران شهری بر دانش جامعه‌شناسان، تجربه مدیران اجتماعی و نیروی مردم دانست و گفت: راه حل مشکلات در محله‌های مختلف، توانمندسازی ساکنان و مشارکت آنها در امور اجتماعی است که فعالان اجتماعی در این توانمندسازی نقش بسیار مهمی دارند.


به گزارش عطنا، بیست و هفتمین گفت‌وگوی اجتماعی «تهران امید دارد» با موضوع «نقد و ارزیابی سیاست‌گذاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی» چهارشنبه، ۲۷ تیرماه در سرای محله راه‌آهن برگزار شد.


در این نشست دکتر رضا امیدی، استادیار تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حسین راغفر، دانشیار اقتصاد دانشگاه الزهرا، دکتر الهام فخاری، دانش‌آموخته دکتری روان‌شناسی‌تربیتی و عضو شورای شهر تهران، دکتر نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ تهران و علی‌اصغر فراهانی، دبیر شورایاری سرای محله راه‌آهن به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.


نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ تهران در ابتدا ضمن اشاره به تجربه کاری خود گفت: سعی کردیم بررسی‌هایی انجام دهیم تا بفهمیم که چه کارهایی باید انجام دهیم تا اثرگذار باشد اما برنامه ۵ ساله و بودجه سنواتی برای ما محدودیت‌های ایجاد کرده است.


وی افزود: در این بررسی‌ها متوجه یکی از نقاط آسیب‌پذیر به نام منطقه راه‌آهن شدیم سپس با مشورت شورایاری‌ها و محله‌ها، چندین روز کار میدانی شخصی انجام دادیم و با افراد باتجربه محله آشنا شدیم در نهایت متوجه شدیم که در این منطقه باید اقدام کالبدی انجام دهیم تا بتوانیم رفتار حرکتی مردم محله را تقسیم‌بندی و توزیع کنیم.


شهردار منطقه ۱۱ تهران با بیان اینکه عملیاتی شدن اقدام کالبدی نیازمند ارائه خدمات به مردم است، گفت: متوجه شدیم که مردم برای خرید روزانه خود بیشتر به سمت خیابان مختاری می‌روند و حرکتشان به سمت جنوب محدود‌تر است؛ برای این کار از ظرفیت‌هایی که در اختیارمان بود شروع به اجرای مجموعه شهروند در غربی‌ترین نقطه محله کردیم و مردم کم کم شروع به رفت آمد در این قسمت از محله کردند.


آبادیان اقدام دیگر را تجمیع 52 ایستگاه تاکسی برای سبک شدن ترافیک محله راه‌آهن عنوان کرد و گفت: بعضی از اسناد فرادست ما دارای خطاهای استراتژیکی بودند، برای مثال خیابان راه‌آهن شوش غربی و شوش شرقی از قبل از انقلاب چند متر عقب‌نشینی داشته است و یک ظرفیت بسیار مثبت از لحاظ شهرسازی است ولی ما این  ظرفیت خوب اقامتی را سال‌ها است که رها و یک فضای پلشتی را ایجاد کرده‌ایم و نتوانستیم آنجا را ارتقا دهیم.


وی با بیان اینکه برای این امر طرح بازنگری در محور خیابان شوش جزء دستور کارمان بوده است، گفت: به‌رغم اینکه بنده ۳ سال در جایگاه شهردار منطقه 11 در حال  پیگیری هستم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است، امیدوارم در این طرح بازنگری حتما این کار را انجام شود تا بخشی از حیات شهر را بازگردانیم.


شهردار منطقه ۱۱ تهران، پارک امیریه را کلونی مواد مخدر دانست و گفت: برای این موضوع ما با مردم و شورایاری‌ها مشورت کردیم تا یک کار کالبدی انجام شود.


آبادیان اظهار کرد: برای مشاعات شهر باید یک آیین‌نامه بهره‌برداری تدوین کنیم، موضوع در خدمت گذاشتن شهروندان را متأسفانه شهرداری نتوانسته است تنظیم کند، وجود یک فعال اجتماعی نسبت به این موضوع بسیار کمک کننده خواهد بود؛ باید هدفمان صرفا توانمندسازی خود مردم باشد در این صورت به همه اهداف خواهیم رسید.


وی راه حل بهبود وضعیت محله هرندی تهران را توانمندسازی مردم دانست و گفت: منابع زیادی در حال تلف شدن است و باید به خود مردم اتکا شود تا بتوانیم به آنچه که مدنظر است برسیم.


شهردار منطقه ۱۱ تهران راه ارتقای کیفیت زندگی مردم را تکیه کردن مدیران شهری بر دانش جامعه‌شناسان، تجربه مدیران اجتماعی و نیروی اجتماعی مردم دانست و گفت: این سه عنصر می‌توانند پروژه‌هایی را خلق کنند که کیفیت زندگی مردم ارتقا پیدا کند.


آبادیان در پایان از پروژه‌ای درباره پهنه هنر در تالار وحدت و وجود دفاتر تسهیل‌گری اجتماعی خبر داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار