۰۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۰۳۲۸۱
حمیدرضا علومی‌یزدی در نشست «مشارکت موثر شهروندان در مدیریت شهری»

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه جایزه حقوق شهروندی را به صورت سالانه به دستگاه‌ها و شخصیت‌های مؤثر در زمینه حقوق شهروندی اعطا می‌کند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر علمی این جایزه ضمن اعلام این خبر، گفت: با توجه به فصل آرمانی سوم قانون اساسی، حق‌ها و آزادی‌های تثبیت و تضمین‌شده در نظام حقوقی ایران و منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس‌جمهور محترم، دانشگاه علامه طباطبائی جایزه حقوق شهروندی را در چند حوزه مختلف به‌صورت سالانه اعطا می‌کند.


وی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان یکی از مراکز علمی سطح یک جمهوری اسلامی ایران و قطب پژوهشی علوم انسانی و با برخوردار بودن از گنجینه ارزشمند دانشمندان و حقوقدانان به نام کشور با هدف ارتقای حقوق شهروندی در کشور و فعالیت‌های چهره‌های مختلف حقوقی، دانشگاهی و سیاسی کشور این جایزه را در نظر گرفته است.


علومی‌یزدی هدف از این اقدام دانشگاه را فرهنگ‌سازی در اجرای مفاد مطرح‌شده در منشور حقوق شهروندی در کلیه دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بررسی میزان موفقیت در اجرای منشور و تشویق و ترغیب هرچه بیشتر بخش‌های مختلف دستگاه اجرایی کشور در زمینه اجرای حقوق شهروندی دانست و افزود: با توجه به آغاز به کار دبیرخانه جایزه حقوق شهروندی، نشست معرفی جایزه حقوق شهروندی و آغاز تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


وی افزود: در این نشست از کلیه فعالان حوزه حقوق شهروندی، دستگاه‌های دولتی، جامعه مدنی، دستیاران حقوق شهروندی دستگاه‌های دولتی ازجمله وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، شهرداری، شورای شهر و اتحادیه کانون وکلا دعوت به‌عمل‌آمده است تا با هیئت رئیسه جایزه هم‌اندیشی کرده و زمینه‌های همکاری و تعامل در برگزاری هرچه بهتر و غنی‌تر این جایزه سالانه فراهم شود.


علومی‌یزدی تصریح کرد: امیدواریم با اعطای «جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی» ضمن حمایت از دستگاه‌های حامی و مجری حقوق شهروندی، الگو و نهادهای موفق به جامعه معرفی شوند.


گفتنی است، نشست معرفی اعطای این جایزه با حضور فعالان حوزه حقوق شهروندی، دستگاه‌های دولتی، جامعه مدنی، دستیاران حقوق شهروندی دستگاه‌های دولتی از جمله وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، شهرداری، شورای شهر و اتحادیه کانون وکلا چهارشنبه سوم مردادماه از سالعت 9 و 30 دقیقه تا 11 و 30 دقیقه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار