۲۵ تير ۱۳۹۷ ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۰۱۷۰۷
sokhanrani magham ostad sattari salimi (6)

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه براساس رتبه‌بندی‌های جهانی، تهران جزء پنجاه شهر اول در زمینه نوآوری است،‌ گفت: برای توسعه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان نیاز به 6 زیرساخت داریم که مالیات،‌ گمرک، بیمه، محیط کسب و کار، سربازی و اعتماد به جوانان به عنوان کارآفرینان آینده از جمله این زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.


به گزارش عطنا، به نقل از ایسنا دکتر سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و سازمان تأمین اجتماعی از آمادگی این معاونت در راستای جدا کردن بخشی از وظایف سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری کردن آن به استارتاپ‌ها به شرکت‌ها خبر داد.


وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تحولاتی جدی در حوزه بیمه‌ها رخ داده است،‌ اظهارکرد: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اقتصاد دانش‌بنیان، محیط‌های جدید کسب و کار است و بهبود فضای کسب و کار یکی از پایه‌های مهم در حوزه اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌رود که در این زمینه سازمان تأمین اجتماعی گام‌هایی برداشته است.


ستاری با تأکید بر اینکه برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان نیاز به 6 پایه اصلی در زیرساخت‌ها داریم، ادامه داد: مالیات، گمرک و محیط فیزیکی اکوسیستم کسب و کار از جمله این زیرساخت‌ها است که باید به آنها توجه شود.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد فضای کسب و کار برای استارتاپ‌ها در پایتخت، گفت: براساس رتبه‌بندی‌های جهانی تهران جزء پنجاه شهر اول دنیا در حوزه نوآوری است، ولی به اعتقاد من تهران می‌تواند جزء 10 کشور اول دنیا در این حوزه قرار گیرد.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برای توسعه فناوری تنها به پول نیاز نداریم، اظهارکرد: آن چیزی که موجب ایجاد شهر فناور می‌شود، محیط کسب و کار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. این اقدام به معنای اعتماد به استارتاپ‌ها و جوانان فناور است.


ستاری معافیت از خدمت سربازی را از دیگر زیرساخت‌های توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در کشور عنوان کرد و یادآور شد: با توافقاتی که با ستاد کل نیروی مسلح درباره سربازی شاغلان در شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته، گام‌های اساسی در فضای کسب و کار برداشته شده است.


وی بیمه را از دیگر زیرساخت‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: توافقنامه‌ای که امروز میان معاونت علمی و سازمان تأمین اجتماعی به امضا رسیده است، گامی در جهت حل چالش بیمه افراد شاغل در شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌رود.


ستاری با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان با تأکید بر اینکه در سال گذشته تراکنش مالی استارتاپ‌ها 130 هزار میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: هر استارتاپی که نوآوری‌های بهتری داشته باشد، می‌تواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.


رئیس بنیاد ملی نخبگان حرکت از بانکداری سنتی به مدرن را از جمله نمونه‌های موفق فعالیت‌های نوآورانه دانست و گفت: در حال حاضر زمینه به گونه‌ای فراهم شده که بانک‌ها که زمانی با سیستم سنتی فعالیت می‌کردند، به دنبال سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها هستند و این نشان دهنده تعامل میان بخش سنتی با سیستم مدرن استارتاپی است.


وی با بیان اینکه ما در آینده بانکداری داریم ولی ممکن است بانک نداشته باشیم، یادآور شد: روزانه میلیاردها تومان تراکنش مالی در شبکه بانکی رخ می‌دهد بدون هیچ مشکل و یا اشکالی. این امر هنر نرم‌افزارهای داخلی و توان جوانان کارآفرین کشور است.


ستاری این رخداد را نتیجه سیاست‌های اعمال شده برای تزریق نوآوری به سیستم‌های سنتی عنوان کرد و گفت: این اتفاق در سازمان تأمین اجتماعی نیز با اعتماد به جوانان اجرایی شد.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دلیل استقبال مردم از تاکسی آنلاین را تمایل به استفاده از خدمات نوین عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم خدمات خوب را به جامعه ارائه دهیم، باید جایی برای استارتاپ‌ها ایجاد کنیم. هرچه محدوده برای فعالیت‌های استارتاپی و نوآورانه فراهم شود، قطعا خدمات بهتری نیز ارائه می‌شود.


ستاری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان تأمین اجتماعی این اقدام را بسیار مهم دانست و اظهارکرد: این سازمان از جوانان حمایت می‌کند و این جوانان کارآفرینان آینده کشور هستند. این که تصور شود خودروسازی صنایع بزرگ آینده ما را می‌سازد، اشتباه است.


وی اضافه کرد: آینده در اختیار کارآفرینان با سنین کمتر از سی سال است و آنچه که اقتصاد ما تضمین می‌کند، محیط کسب و کار و همدلی خواهد بود تا جوانان بتوانند برای ساختن آینده امیدوار باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار