۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۰۱۵۹


به گزارش عطنا به نقل از مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری، گفت: علوم انسانی در دنیای امروز بسیار مهم است، هر چند که این علوم در مغرب زمین بر مبنای سکولاریسم است.


وی افزود: ما این علوم را از مغرب زمین گرفته‌ایم که مبتنی بر نگاه فردگرایانه و سکولاریستی است، در حالی که جا داشت به عنوان مومنان یک دین که کتاب کاملی همراه با معارف ائمه داریم، در این علوم تفکر می‌کردیم، اما این تلاش انجام نشد و خسارت دیدیم.


رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز علوم انسانی سکولار در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، گفت: یک مومن در دانشگاه در دو عالم زندگی می‌کند، یعنی زمانی که درس می‌خواند در دنیای سکولار و زمانی هم که از دانشگاه بیرون می‌آید در دنیای دینی و اعتقادی است و من معتقدم باید بر روی علوم انسانی و اسلامی تفسیر کرده و ابتدا به این نتیجه برسیم که علم چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند.


آملی لاریجانی با بیان اینکه در علوم انسانی مغرب زمین حقیقت انسان را مادی می بیند، گفت: در تفسیر این علوم هم مادیات وجود دارد و ما نمی‌توانیم تنها به دعوا اکتفا کنیم و باید کمرها را محکم ببندیم و تحقیق و پژوهش را آغاز کرده و با کاری جهادی، علوم انسانی و اسلامی را پرورش دهیم.


وی گفت: گروهی باید این کار را شروع کنند و نتیجه را اعلام کرده تا تحول آغاز شود. به اعتقاد من دانشگاه امام صادق (ع) باید مدیران لایقی را برای انقلاب تربیت کند و برای این تربیت لازم نیست فقط عالم باشی، بلکه انسان بودن هم شرط است؛ چرا که انسان نورانی درس خواندن و کمک کردن و مدیریتش هم نورانی است.


براساس این گزارش بعد از سخنان رئیس قوه قضائیه، نماز جماعت در دانشگاه امام صادق (ع) به امامت آیت الله آملی لاریجانی اقامه شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار