۲۵ تير ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۰۱۵۷۹
علی‌اکبر تاج‌مزینانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی

نشست تخصصی «سنجش و پایش میزان رضایت‌مندی و حقوق مشتری در سازمان تأمین اجتماعی» با سخنرانی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور کارشناسان، خبرنگاران و علاقه مندان این حوزه در سالن اجتماعات سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین اجتماعی، علی‌اکبر تاج‌مزینانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست تخصصی گفت: هدف پژوهش انجام‌شده این بود تا در سه گروه اصلی سازمان تأمین اجتماعی، یعنی کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، میزان رضایت‌مندی در عرصه‌های مختلف عملکردی و خدمت‌رسانی سازمان سنجیده شود و ببینیم چه قدر حق‌وحقوق آنان رعایت می‌شود، چه قدر راضی هستند و در کجا ناراضی هستند.


تاج مزینانی با بیان این‌که عدم شکایت، رضایت‌مندی نیست و سطح انتظارات با میزان رضایت ارتباط دارد، گفت: برای این پژوهش نقاط قوت نظریات مختلف را جمع و در کار استفاده کردیم و به‌غیراز نظریات، مدل‌های مختلف سنجش رضایت‌مندی بررسی و مرور شد.


وی افزود: ممکن است بین انتظارات گروه‌های هدف با آنچه در ذهنیت مدیران است، بین ذهنیت مدیران با آنچه طراحی می‌شود و بین آنچه طراحی می‌شود با آنچه اجرا می‌شود شکاف به وجود بیاید و این شکاف‌ها باعث نارضایتی مشتریان و مخاطبان می‌شود.


وی در تشریح نحوه انجام «سنجش و پایش میزان رضایتمندی و حقوق مشتری در سازمان تأمین اجتماعی» گفت: در جمع‌آوری داده‌های این تحقیق و تحلیل آن‌ها از روش ترکیبی و آمیخته، مصاحبه، پرسشنامه و آزمون استفاده‌شده است.


تاج مزینانی افزود: ١٨٠ مصاحبه انجام شد که شامل ٦٠ مصاحبه با مطلعان کلیدی و کارشناسان واحدهای مختلف سازمان بود و ١٢٠ مصاحبه هم در سه گروه هدف اصلی سازمان که هرکدام شامل ٤٠ مصاحبه بود. این مصاحبه‌ها در ١٠ استان مختلف کشور و سه منطقه از استان تهران انجام شد.


رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر گستردگی کارهای انجام‌شده در این پژوهش گفت: بر اساس مصاحبه‌های کیفی، پرسشنامه‌های محقق ساخته برای هر گروه هدف، تهیه و ٤٠٠ پرسشنامه پر شد و نهایتاً گزارشی با بیش از ٧٠٠ صفحه تهیه شد.


وی در ادامه این نشست به ارائه یافته‌های پژوهش پرداخت و در انتها به سؤالات کارشناسان و حضار پاسخ داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار