۲۳ تير ۱۳۹۷ ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۳۶۶
ebrahim kalantari

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید در علوم انسانی و علوم پزشکی، انسانی تربیت کنیم که عالم و الگو باشد، تصریح کرد: ولنگاری آموزشی نباید وجود داشته باشد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، اظهار کرد: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تولید، آموزش و ترویج علم، پرورش انسان‌های عالم، دانشمند و فرهیخته بوده و دانشگاه یکی از مراکز اصلی تولید علم و دانش، تربیت دانشمند و انسان عالم است و فضای حاکم بر دانشگاه همان کار فرهنگی است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم دانشگاهی در تراز جهانی، ایرانی و انقلابی داشته باشیم، باید منویات امام(ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دهیم.


کلانتری با بیان اینکه کار فرهنگی یعنی ساختن فضایی که ظاهر و باطن اهمیت داشته باشد و مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: از نظر آموزشی و تولید علم باید در حد استانداردهای جهانی باشیم، ولنگاری آموزشی نباید وجود داشته باشد. باید در آموزش جدی باشیم و در علوم انسانی و علوم پزشکی انسانی تربیت کنیم که عالم و الگو باشد.


وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل عدم توقف دانشجو در دانشگاه فضا برای کار فرهنگی کم است. باید به فرموده امام راحل کار فرهنگی کمّی و کیفی در دانشگاه انجام دهیم، کمّی برای عموم دانشجویان مثل برپایی نماز جماعت و کیفی مثل تلاش برای به وجود آوردن یک اندیشه پویای عمیق اسلامی.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان یادآور شد: فضای اندیشه‌ برای دانشجویان بسیار مهم است. در دانشگاهی که توقف فرهنگی ندارد، باید بیشتر و همه با هم کار کنیم و به طور کلی کار باید از بدنه خود دانشگاه شروع شود و این امر به عنوان سرلوحه کاری همه دست اندرکاران در دانشگاه قرار گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار