۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۰۸۴
7624420565981101681102406915760401195052

حوزه اجتماعیباشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)/مرضیه مددی دارستانی: از عوامل بحران جنسی در کشور، دیدگاه های فمنیستی و ضدمردسالاری در جامعه است که خود باعث بپیدایش تنفر جنسی از یکدیگر و بروز بحران جنسی در کشور می شود. امروزه زنان با توجه به جهانی شدن کشورها و آگاهی از فرهنگ  و قوانین کشورهای غربی برای خود حق و حقوق مستقل قائل هستند و شعار حقوق برابر سر می دهند،در حالیکه در این صورت آن مکمل بودنی که دین اسلام از آن حرف می زند دیگر وجود نخواهد داشت.


زن لطیف است و مرد قوی ، مرد باید در برخی مسائل سلطه و اقتدار داشته باشد و زن با لطافت و مهربانی خود زندگی را مدیریت کند. اگر قرار باشد همه چیز برابر باشد که دیگر اسم ازدواج را تکامل زوجین نمی توانگذاشت، می شوند دو خط موازی در کنار هم نه کامل کننده یکدیگر. متاسفانه مردان هم برای اینکه بتوانند خود را با نظام فرهنگی جدید هماهنگ کنند، راه غلط را در پیش گرفته و روز به روز به زنانگی روی می آورند، جامعه ایران زنانه شده است، در بین جوانان دیگر مردهایی که بشود اسم مرد بر آنان گذاشت خیلی کم دیده می شوند. در پوشش، در حرف زدن و رفتار کردن مردان ما کاملا زنانه شدند که این خود به مرور تنفر جنسی را به وجود می آورد. چون هیچ کدام در نقش های اجتماعی خود نیستند. زن خشن و مرد لطیف. وقتی با دختران و زنان مصاحبه میکنیم همه انها مردهایی را می پسندند که نوعی از مردسالاری و جذبه مردانه درآنها وجود داشته باشد. شاید بسیاری از دختران و پسران ما به ظاهر و یا برای دوستی موقتی سبک جدید پسران زن نما و دختران مردنما را بپسندند، اما بسیاری از همین افراد زمانی که تصمیم میگیرند به زندگی خود سروسامان بدهند به دنبال فردی می گردند که یادآور مهر مادرهایشان و جذبه پدرهایشان باشد.


حال وظیفه ما چیست؟ ما جوانانی که تا حدودی خودمان مسبب این اتفاقات بوده ایم و اینک برعهده خودمان است که به دنبال راه چاره باشیم تا بتوانیم آینده جامعه خودمان را از این فاجعه بزرگ و ریزش اجتماعی نجات دهیم.


راهکارهای پیشنهادی برای کاهش این بحران اجتماعی:


آگاهی دادن به جوانان در رابطه با مسائل جنسی در مدارس و دانشگاه ها /  تبلیغ ازدواج آسان و به هنگام در بین جوانان/ افزایش خودباوری فرهنگی در جوانان، تا زمانی که نتوانیم جوانان را به فرهنگ  ایرانی، اسلامی سوق دهیم و از جذابیت فرهنگ های غربی کم کنیم، وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت /  برداشتن ممنوعیت و تابو در رابطه با مسائل جنسی در جامعه، تا زمانی که حرف زدن از مسائل جنسی تابو باشد مشکلات در جامعه حل نخواهد شد و روزبه روز شاهد ریزش جامعه در همه ابعاد خواهیم بود. / افزایش عزت نفس در بین جوانان و دانشجویان، که این امر وظیفه تمام ارگان ها و افراد مسئول در جامعه است. زیرا یکی از دلایل بحران جنسی سرخوردگی و عدم اعتمادبه نفس در جوانان است.همه ما در حرف ایده های فراوانی برای حل این مشکل داریم اما در عمل همیشه یک جای حرفهایمان می لنگد. به امید روزی که بتوانیم حرف ها را به عمل تبدیل کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار