۱۷ تير ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۰۰۵۲۹
مجتبی شریعتی نیاسر

 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها در تعیین شرط ورود به دوره دکتری مختارند، گفت: این وزارتخانه در تصمیم‌گیری‌های داخلی دانشگاه‌ها ورود نمی‌کند و این مراکز می‌توانند بر اساس اختیارات خود آزمون زبان را به‌عنوان شرط ورود به دوره دکتری قرار دهند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن اعلام این مطلب در خصوص ضرورت قرار دادن سطح زبان دانشجویان به‌عنوان یکی از شروط ورود به دوره دکتری، اظهار کرد: انتخاب سطح زبان دانشجویان برای ورود به دوره دکتری قانون داخلی دانشگاه‌ها است و مراکز آموزش عالی می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.


وی در ادامه تصریح کرد: ملاک تصمیم‌گیری در خصوص ورود دانشجویان دکتری فقط آن چیزی است که ما بر اساس آیین‌نامه یکپارچه به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم؛ اما دانشگاه‌ها می‌توانند فراتر از این آیین‌نامه‌ بر اساس اختیارات خود تصمیم‌گیری‌هایی را داشته باشند.


معاون آموزشی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم به‌هیچ‌عنوان به تصمیم‌گیری‌های داخلی دانشگاه‌ها ورود پیدا نمی‌کند و این مراکز در خصوص تصمیم‌گیری‌های داخلی خودمختار هستند. به‌طورکلی ملاک وزارت علوم چیزی است که در آیین‌نامه «یکپارچه آموزشی مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها» ابلاغی به دانشگاه‌ها قیدشده است و تصمیم‌گیری در مسائل فراتر از این آیین‌نامه، در حوزه‌های مختلف اعم از زبان و غیره در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار