۱۴ تير ۱۳۹۷ ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۰۰۱۲۱
hamkari-spania iran

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم از تدوین راه همکاری‌های علمی ایران و اسپانیا خبر داد و گفت: در این راستا به دانشگاه علامه طباطبائی ماموریت داده‌ایم تا به عنوان متولی کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی با اسپانیا، برنامه‌های همکاری با این کشور را با کمک سایر دانشگاه‌های ایرانی ارائه کند.




به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی در دیدار با ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در ایران با اشاره به آمادگی وزارت علوم برای توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی میان دو کشور گفت: نکته مهم در روابط علمی دو کشور، نظام‌مند کردن همکاری‌ها است و از این رو ما آمادگی داریم با دعوت از وزیر علوم اسپانیا و تشکیل نشست‌های تخصصی، نقشه راه همکاری‌های علمی ایران و اسپانیا را تدوین کنیم.


وی در ادامه از آمادگی مسئولان وزارت علوم برای سفر به اسپانیا به منظور تشکیل نشست‌های تخصصی و تدوین نقشه راه خبر داد و سه سیاست کلان و محوری وزارت علوم در توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی را انتقال دانش و فناوری، آموزش حرفه‌ای و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی نام برد.


رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم افزود: توسعه همکاری با اسپانیا برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از این رو، به دانشگاه علامه طباطبائی ماموریت داده‌ایم تا به عنوان متولی کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی با اسپانیا، برنامه‌های همکاری با این کشور را با کمک سایر دانشگاه‌های ایرانی ارائه کند.


دکتر سالار آملی، همکاری دو کشور در قالب اتحادیه اروپا و برنامه‌های علمی آن مانند افق ۲۰۲۰ و اراسموس را از جمله زمینه‌های دیگر همکاری میان دو کشور بر شمرد.


دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز در ادامه این دیدار گفت: ظرفیت‌های همکاری عظیمی بین ایران و اسپانیا وجود دارد. ما علاقه‌مند به همکاری با اسپانیا در حوزه‌های انرژی‌های نو، مکانیک و طراحی خودرو، شبیه‌سازی طوفان‌های گرد و غبار در ایران و منطقه و الگوبرداری از سیستم‌های هیدروپونیک درشهر آلمریا هستیم.


دکتر برومند افزود: توسعه همکاری میان شرکت‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری با هدف انتقال دانش و فناوری و پرهیز از صادرات صرف کالا از دیگر محورهایی هست که ما در همکاری با اسپانیا دنبال می‌کنیم.


ادواردو لوپز بوسکتس، سفیر اسپانیا در تهران نیز در این دیدار با استقبال از افزایش همکاری بین دو کشور، از وجود چارچوب سیاسی برای برقراری ارتباط عمیق‌تر بین دو کشور خبر داد و گفت: تغییر دولت در ماه‌های گذشته در اسپانیا و انتخاب وزیر علوم جدید، نیاز به از سرگیری روابط دو کشور را دوچندان می‌کند. وزارت امور خارجه اسپانیا، به نهادهای اسپانیایی اعلام کرده تا تعداد دانشجویان بین‌المللی را تا حد امکان افزایش دهند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار