۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۹۹۶۰






 





قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: هیات دانشگاهی تحقیقاتی ایتالیا به سرپرستی دکتر "جیانی می" وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیق ایتالیا امشب وارد تهران می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی ، با اعلام این مطلب گفت: در ادامه توسعه دیپلماسی علمی وزارت علوم، امشب وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات کشور ایتالیا در راس هیاتی دانشگاهی تحقیقاتی وارد کشور می‌شود.


وی افزود: دکتر "می" را در این سفر رئیس دانشگاه رم، رئیس دانشگاه‌های تریست، رئیس دپارتمان دانشگاه‌ها و تحقیق و رئیس پارک‌های علمی و فناوری ایتالیا همراهی خواهند کرد و این هیات به مدت سه رو در تهران اقامت خواهند داشت.


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه تاکید کرد: در این سفر تفاهم نامه مشترک بین دکتر فرهادی وزیر علوم و دکتر جیانی می وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات کشور ایتالیا به امضا خواهد رسید.


دکتر سالار آملی با اشاره به برنامه‌های سفر هیات ایتالیایی تاکید کرد: هیات ایتالیایی در این سفر ملاقات‌هایی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری خواهند داشت .همچنین بازدید از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز برای حضور عینی بین دانشمندان ایرانی و دانشجویان و درک سطح علمی کشور برای هیات ایتالیایی برنامه ریزی شده است.


وی افزود: تفاهم نامه‌ای بین دو وزیر امضا می‌شود که مواردی از جمله توجه به علوم زیستی،‌علوم طبیعی،‌میراث فرهنگی و مهندسی در این تفاهم نامه دیده شده است.


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پایان با بیان اینکه طرفین توافق کردند کمیته‌ای مشترک متشکل از سه عضو ایرانی و سه عضو ایتالیایی پیگیری موارد مندرج در این تفاهم نامه باشد، گفت: انجام پروژه‌های تحقیقاتی شامل همکاریهای دو طرف در زمینه پارک‌های علم و فناوری نیز به تایید رسیده است .



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار