۱۱ تير ۱۳۹۷ ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۹۹۰۸۹
امتحانات دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی از کاهش ۲۰۰ نفری پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای سال جاری خبر داد و گفت: امسال به‌طورکلی ۱۴۰۰ دانشجو در دوره کارشناسی، ۲۲۰۰ دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و ۴۰۰ دانشجو نیز در دوره دکتری دانشگاه علامه پذیرفته می‌شوند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، نادر نعمت‌اللهی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن اعلام این مطلب به مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در سال جاری اشاره کرد و افزود: براساس برنامه ابلاغی وزارت علوم هیچ دانشگاهی برای سال جاری اجازه راه‌اندازی رشته‌های جدید در دوره‌ دکتری را ندارد. بر این اساس دانشگاه علامه طباطبائی نیز رشته جدیدی را در این دوره راه‌اندازی نخواهد کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه جذب دانشجو در برخی رشته‌های دوره دکتری به‌صورت یک سال در میان صورت می‌گیرد، بنابراین ممکن است در برخی از رشته‌ها برای سال جاری پذیرش دانشجو نداشته باشیم، مثلاً امسال در رشته اقتصاد فقط توانستیم برای دو گرایش آن پذیرش دانشجو داشته باشیم.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی از راه‌اندازی سه رشته جدید در دوره کارشناسی ارشد برای مهر ۹۷ خبر داد و گفت: رشته آمار رسمی، شیعه شناسی و یک رشته مدیریتی، سه رشته‌ای هستند که برای اولین بار و از مهرماه در این دانشگاه دانشجو می‌پذیرند.


دکتر نعمت‌اللهی در ادامه از پذیرش حدود ۴۰۰۰ دانشجو در دانشگاه علامه طباطبائی برای سال جاری خبر داد و گفت: این آمار در سال جاری با کاهش ۲۰۰ نفری مواجه شده است، اگرچه با توجه به سهمیه‌های در نظر گرفته‌شده ممکن است آمار کلی پذیرش به میزان سال گذشته برسد، اما در حال حاضر تعداد دانشجویان درخواستی دانشگاه مشخص است.


به گفته وی، بیشترین کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علامه طباطبائی در دوره کارشناسی اتفاق افتاده است، به‌طوری‌که در سال جاری برای دوره دکتری تعداد ۴۰۰ دانشجو، دوره کارشناسی ارشد حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و در دوره کارشناسی ۱۴۰۰ دانشجو پذیرش خواهیم کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار