۱۰ تير ۱۳۹۷ ۰۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۸۶۴۶
مراسم نکوداشت 76 سالگی پروفسور علی‌اکبر فرهنگی در کتابخانه ملی ایران

مراسم نکوداشت هفتاد و ششمین سالگرد تولد پروفسور علی‌اکبر فرهنگی، پدر علم مدیریت رسانه با حضور استادان علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشجویان و خانواده وی در تالار فرهنگ کتابخانه ملی ایران برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که عصر شنبه، 9 تیرماه مصادف با سالروز تولد استاد علی‌اکبر فرهنگی برگزار شد، تعدادی از شاگردان این اندیشمند از نسل‌های مختلف به بیان خاطرات خود از استاد پرداختند و از مقام والای این استاد ارتباطات تجلیل کردند.


مراسم با بریدن کیک تولد و اهدای هدایا از سوی همکاران، شاگردان و دوستان این استاد پیشکسوت و محبوب در فضایی شاد و صمیمی ادامه یافت و در پایان پروفسور فرهنگی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مراسم به ذکر خاطراتی از زندگی و تدریس خود و راهی که او را وارد مسیر ارتباطات و مدیریت رسانه کرد، پرداخت.


علی‌اکبر فرهنگی ۹ تیر ماه سال ۱۳۲۱ به دنیا آمد و تا به امروز عمر پربار خود را در عرصه‌های علوم ارتباطات ، مدیریت،‌ فرهنگ و شعر وقف کرده است. دانشجویان حوزه ارتباطات او را با آثاری چون «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» که برای اولین‌بار در زبان فارسی پدید آورد و سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علامه طباطبائی است، می‌شناسند.


پدر علم مدیریت رسانه ایران تاکنون نزدیک به 60 کتاب در حوزهای مدیریت، ارتباطات، فرهنگ و ... به نگارش درآورده است که در میان آنها می‌توان به «تکنولوژی و تکامل فرهنگی»، «ارتباطات انسانی»، «مدیریت بازار»، «ارتباطات غیر کلامی»، «تنش در محیط کار »، «تعدیل اقتصادی و نیازهای مدیریتی وزارت معادن و فلزات»، «مدیریت تغییر وزارت معادن و فلزات»، «مبانی ارتباطات سازمان سنجش آموزش کشور»، «روزنامه‌نگاری سازمان سنجش آموزش کشور»، «فرهنگ علوم اجتماعی با جمعی از نویسندگان»، «نظریه‌های ارتباطات سازمانی» ... اشاره کرد.


علی‌اکبر فرهنگی دستی هم در حوزه شعر و ادبیات دارد و کتاب‌های «ترجمه منتخبی از اشعار اوکتاویو پاز» و مجموعه شعر «رستم در مغاک» را منتشر کرده است.


با گزارش تصویری این مراسم همراه باشید؛


عکس: ایوب قادری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار