۰۹ تير ۱۳۹۷ ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۸۴۲۲
kalaye-irani

در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و شناسایی و معرفی کسب‌وکارهای تعاونی پیشتاز و پیشران، سیزدهمین جشنواره ملی تعاون‌گران برتر در سیزدهم شهریورماه سال جاری با حضور رئیس‌جمهور و مقامات کشوری و استانی در تهران برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، مسلم خانی، مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت‌نام تعاون‌گران در این رقابت المپیادی بزرگ از ۲۶ خرداد  تا ۱۶ تیرماه خبر داد. تعاون‌گران واجد شرایط برای ثبت‌نام در این جشنواره می‌توانند به سایت Www.taavonibartar.ir مراجعه کنند.


وی یادآور شد: حداقل ۳ سال سابقه شرکت تعاونی، زیان‌ده نبودن، رعایت اصول هفتگانه بین‌المللی تعاون، اجرای صحیح قانون تعاون، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و سایر قوانین و مقررات بالادستی ونیز برگزاری به‌موقع مجامع و ارائه صورت‌های مالی از شرایط اولیه ثبت‌نام در جشنواره ملی تعاون‌گران برتراست.


مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون تصریح کرد: جشنواره ملی تعاون‌گران برتر در ۲۲ گرایش (صنایع‌دستی، فرش دستباف، خدمات، سهامی عام، مرزنشینان، کشاورزی، عشایر، صنعتی، پزشکی، دانش‌بنیان، حمل‌ونقل، اعتبار، مسکن، عمرانی، زنان، دهیاری، تأمین نیاز صنوف خدماتی، تأمین نیاز صنوف توزیعی، تأمین نیاز مصرف‌کنندگان و تأمین نیاز تولیدکنندگان) برگزار می‌شود و علاوه بر شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌های استانی و سراسری در گرایش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی نیز می‌توانند در این جشنواره مهم ملی شرکت کنند.


مسلم خانی تاکید کرد: کارگروه‌های علمی و هیئت‌های داوری در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۱ استان کشور و کارگروه علمی و هیئت داوری ملی این جشنواره در معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استناد به سنجه‌های علمی و شاخص‌های عمومی و تخصصی مسئولیت سنگین گزینش و انتخاب تعاون گران برتر را در دو مرحله استانی و کشوری عهده‌دار هستند.


وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون قریب به هفت هزار نفر از تعاون‌گران موفق کشور در جشنواره ملی تعاون‌گران برتر ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۶ تیرماه که مهلت ثبت‌نام در این جشنواره به اتمام می‌رسد بیش از ۱۲ هزار شرکت تعاونی برای رقابت در این المپیاد ملی کسب‌وکارهای تعاونی اعلام آمادگی کنند.


وی افزود: نکته قابل‌تأمل در جشنواره امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است این است که کیفیت و مطلوبیت محصولات و خدمات شرکت‌های تعاونی و میزان پاسخگویی آنان به مشتریان ازجمله شرایط ضروری و لازم برای گزینش و انتخاب کسب‌وکارهای تعاونی در مراحل استانی و کشوری جشنواره ملی تعاون گران برتر است.


این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از محیط‌زیست و به‌منظور توجه به اصول جهانی توسعه پایدار، انتخاب و معرفی تعاونی‌های سبز (کسب‌وکارهای تعاونی دوستدار محیط‌زیست) به‌عنوان یکی از بخش‌های جنبی این جشنواره می‌باشد.


به گفته خانی منتخبین جشنواره ملی تعاون‌گران برتر علاوه بر دریافت لوح تقدیر از ریاست محترم جمهور، در تور ترویجی و آموزشی بین‌المللی تعاون و کارآفرینی شرکت خواهند نمود و به‌عنوان سفیران و مروجان تعاون،«کارت سفیر تعاون» دریافت می‌کنند.


وی اضافه کرد: تعاون‌گرانی که «کارت سفیر تعاون» را دریافت می‌کنند برای ملاقات با وزرا، استانداران و کلیه مقامات کشوری و استانی و محلی از اولویت ویژه برخوردار بوده و خارج از نوبت با این عزیزان ملاقات کرده و مسائل و مشکلات تعاون‌گران را در این ملاقات پیگیری خواهند کرد.


خانی تأکید کرد: دارندگان «کارت سفیر تعاون» به‌عنوان مروجان فرهنگ تعاون در رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری نقش‌آفرینی کرده و در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و در مدارس و آموزشگاه‌های کشور، نوجوانان و جوانان را بر فرهنگ والای تعاون‌گری و ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای تعاونی آشنا می‌شوند.


مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون اضافه کرد منتخبین جشنواره ملی تعاون‌گران برتر، در مراحل استانی و کشوری برای دریافت تسهیلات وام از بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی در اولویت ویژه خواهند بود و از حمایت‌های خاص صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز برخوردار می‌شوند.


خانی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های گسترده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای معرفی شرکت‌های تعاونی برتر استانی و کشوری از طریق شبکه تلویزیونی ایران کالا و سایر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی انجام خواهد شد.


در پایان وی ابراز امیدواری کرد سیزدهمین جشنواره ملی تعاون‌گران برتر در سال حمایت از کالای ایرانی بتواند بیش‌ازپیش در معرفی فرهنگ والای تعاون و شناسایی کسب‌وکارهای تعاونی موفق، نقش‌آفرینی کرده و ظرفیت‌های آشکار و پنهان الگوی بین‌المللی تعاون را در حل ابر چالش‌های کنونی کشور (بیکاری و فقر و تأمین مالی و...) بیشتر نمایان سازد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار