۰۶ تير ۱۳۹۷ ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۹۸۲۰۳
حسین سلیمی در مراسم غبارروبی از مزار شهدای گمنام در دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم غبارروبی از مزار شهدای گمنام دانشگاه علامه طباطبائی با حضور مسئولان این دانشگاه و به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در کنار مقبره این شهدا در محوطه اصلی پردیس مرکزی دانشگاه علامه برگزار شد. 


به گزارش خبرنگار عطنا، در این مراسم که صبح امروز، چهارشنبه، 6 تیرماه برگزار شد، مدیران و مسئولان دانشگاه، استادان و دانشجویان حضور داشتند و در کنار مداحی و روضه‌خوانی با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان گمنام را گرامی داشتند.


همچنین حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با در دست گرفتن پارچه متبرک شده از مقبره شهدای گمنام این دانشگاه غبارروبی کرد.


حجت‌الاسلام علی سلگی، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تشکر از حاضران در این مراسم، گفت: من فرازهای از زیارت عاشورا را در اینجا بیان می‌کنم، در این دعا ما شهدا را خطاب قرار می‌دهیم که شما انحصار دین خدا هستید، شما زمانی که نیاز بود پای خود را به میدان گذاشتید و بزرگ‌ترین سرمایه‌هایتان، یعنی جان خود را نثار کردید.


وی ادامه داد: شما در مقابل آن همه مصیبت‌ها، صبر و مقاومت کردید حال آنکه شهدا را خدا انتخاب و درجه و نشانی به آنها عطا کرده و ممکن است به کسانی دیگر که خواهان شهادت هستند نیز این توفیق را عنایت کند.


معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی به بیان روایتی از جنگ احد پرداخت و اظهار کرد: در جنگ احد برخی از طوائف می‌گویند، امام علی(ع) 70 ضربه شمشیر را تحمل کردند تا رسول خدا سالم و دین خدا پا برجا بماند، در این زیارت دعا می‌کنیم که ما به زبان شهادت می‌دهیم که شما شهدا در راه خدا جهاد شایسته انجام دادید و همچنین شما در همان راهی که رسول خدا مشخص کرده بود، شهید شدید.


وی با بیان اینکه فرازهای انتهای این دعا خطاب به ماست که باید چه کاری انجام بدهیم، گفت: اولین دعا، عنایت زیارت شهدا برای ما است، دومین دعا ثابت قدم شدن ما در راه و نیتی است که شهدا به خاطر آن شهید شدند، همچنین آخرین حرکت ما (مقصد نهایی) نیز همان مسیری باشد که شهدا در آن مسیر قرار داشتند. ضمن‌آنکه در آخر  نیز این دعا به این اشاره دارد که ما را از شهدا جدا نکن.


سلگی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از شهدا جایگاه بالاتری دارند و شهدای گمنام شاید انتخاب شده‌های ویژه‌ای هستند تا به خواست خدا، گمنام باشند و در محیط‌های خاص مثل محیط دانشگاه و مکان‌های علمی قرار بگیرند تا فضای فرهنگی ما را منور کنند.


با گزارش تصویری این مراسم همراه باشید؛


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار