۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۵۰۹
akharin nafar (16)

کانون موسیقی دانشگاه علامه طی بیانیه‌ای با بیان اینکه این کانون در راستای تحقق ارزش‌های اسلامی و ایرانی فعالیت می‌کند و به تمام چارچوب‌های دانشگاه پایبند است، نوشت: بسیار دور از انصاف است که عده‌ای اَنگ برگزاری کنسرت را به مجموعه کانون موسیقی دانشگاه علامه بچسبانند .


به گزارش عطنا، کانون موسیقی یکی از کانون‌های فعال دانشگاه علامه طباطبائی است که همواره در برنامه‌های فرهنگی، علمی و مذهبی با سایر بخش‌های دانشگاه همکاری‌های مناسبی داشته است. تا جایی که مدیر امور فرهنگی دانشگاه در گفت‌وگویی با عطنا، با نام بردن از این کانون آن را مفید و کمک‌حال اجرای بسیاری از برنامه‌های دانشگاه عنوان کرده بود. با این حال، این اواخر برخی گروه‌ها با انتشار مطالبی این کانون را مورد هجمه قرار دادند و با بیان ادعاهایی مانع از اجرای آخرین برنامه این گروه شدند. از همین رو این کانون طی بیانیه‌ای به این ادعاها واکنش نشان داد.


در این بیان آمده است: کار کردن و فعالیت در سنگرهای فرهنگی کشور امری خطیر و حائز اهمیت است که می بایستی از آن به عنوان وظیفه‌ای شرعی و انقلابی یاد کرد، چرا که این فعالیت‌ها همواره به منظور تقویت و گسترش مبانی انقلاب اسلامی و اسلام صورت گرفته است .


مجموعه کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی نیز همواره با عنایت به موارد فوق و همچنین سرلوحه قراردادن بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مد ظلله العالی) و با عنایت به فرمایشات ایشان، اقدام به فعالیت های فرهنگی و هنری نموده است .


این کانون بر تعامل و همکاری با سایر کانون‌ها و نهاد‌های دانشگاه در طول اداور مختلف به عنوان خط‌مشی کانون موسیقی تاکید کرده است.


بیانیه کانون موسیقی با تصریح اینکه این کانون همیشه خطوط قرمز و چارچوب‌های تعریف شده را رعایت کرده است، ادامه داده است: هدف ما چیزی جز ارتقاء سطح فرهنگی و هنری دانشجویان و آشنایی هر چه بهتر آنان با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و همچنین مناسک دینی مانند واقعه عظیم عاشورا نبوده و نخواهد بود.


همچنین در این بیانیه تاکید شده است: اولویت این کانون اجرای برنامه‌های برجسته فرهنگی و هنری در راستای گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام است که موارد مشابه آن در سایر دانشگاه‌ها به سختی پیدا می‌شود.


اجرای «سمفونی نی نوا» و «تئاتر آوازی آخرین نفر» با موضوع عاشورا و روایت‌گری رشادت و مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران باوفای ایشان از برنامه‌های اجرا شده این کانون در سال گذشته بود که بیانیه به آن اشاره کرده است.


همچنین توضیح داده شده است: برای اجرای برنامه‌ها، ماه‌ها زحمت کشیده شده است و این برنامه‌ها ماحصل زحمت و تمرین مداوم دانشجویانی بوده است که خالصانه و از عمق وجودشان و بدون هیچ چشم داشتی برای این کار  وقت گذاشتند و با ارادت قلبی که به امام حسین (ع) داشتند برنامه‌ها را روی صحنه بردند ‌.



در این بیانیه از اجرای دو برنامه «ملک جاودان» و «طلایه دار» نام برده شده و تصریح شده است: این برنامه‌ها نیز در وصف شجاعت و جان‌فشانی دلیر مردانی بود که از دیر باز تا کنون، برای پاسداری از دین، کشور و ناموس، جانشان را فدای انقلاب و اسلام کردند؛ از شهدای هشت سال دفاع مقدس گرفته تا شهدای مدافع حرم، یعنی صحبت از دلاوری و رشادت همت‌ها و حججی‌ها .


بیانیه کانون موسیقی این موارد را تنها نمونه کوچکی از فعالیت‌های این کانون دانسته که در راستای حراست از ارزش‌ها صورت گرفته است، و افزوده است: در اجرای همه برنامه‌های ما هم تمامی موارد و اصول حرفه‌ای و استانداردهای موسیقایی رعایت شده است .


کانون موسیقی تاکید کرده است: برای اجرای تمامی قطعات ماه‌ها فکر شده و آهنگی متناسب با آن ساخته شده است، درصد بسیار بالایی از اشعار این برنامه‌ها سروده شده است که همه این سروده‌ها مبتنی بر روایات تاریخی و مذهبی هستند.


بیانیه با تاکید بر اینکه باید میان اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری و اجرای کنسرت در دانشگاه تفکیک قائل شد، تصریح کرده است: در تمامی برنامه‌های اجرا شده توسط کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی همه خطوط قرمز به خوبی رعایت شده است و تک‌تک برنامه‌ها به تایید کارگروه نظارت بر فعالیت کانون‌ها رسیده است .


در ادامه آمده است: در تمامی برنامه‌ها سخنرانی، برگزاری مسابقه و غیره وجود داشته است، لذا به هیچ وجه نمی‌توان پذیرفت که از واژه «کنسرت» برای آنها استفاده شود. چرا که کنسرت دارای معنا و مفهومی متفاوت است و به برنامه‌ای اطلاق می‌شود که در آن فقط و فقط به اجرای موسیقی بپردازند.


این کانون گلایه کرده است که «بسیار دور از انصاف است که عده‌ای اَنگ برگزاری کنسرت را به مجموعه کانون موسیقی دانشگاه علامه بچسبانند».


بیانیه با ذکر این نکته که کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی همیشه حسن نیت خود را به طرق مختلف به اثبات رسانده است، یادآور شده است: اما همیشه مورد بی‌مهری و کم‌لطفی برخی از دوستان قرار گرفته است که ثمره همین بی مهری‌ها، لغو یک‌ سری از برنامه‌هایی بوده است که ماه‌ها برای آن ‌زحمت کشیده شده است .


البته در متن بیانیه کانون موسیقی یک خبر هم داده شده است: باید نوید این را بدهیم که در راستای فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی کانون موسیقی‌، مفتخریم که بگوییم به زودی و با همکاری نهاد محترم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه، از گروه تواشیحِ کانون رونمایی کنیم .


این بیانیه در پایان گفته است: تمامی اعضای مجموعه بزرگ کانون موسیقی همگی فرزندان این کشور و انقلاب هستند که همگی با اعتقادی خالص و باوری محکم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام، سعی در ارتقاء فرهنگ و هنر کشور دارند .امید است که همگی در تحقق بخشیدن به این مهم  همت گماریم .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار