۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۴۹۹
محمدامین قانعی‌راد در همایش پژوهش در علوم اجتماعی

دکتر محمدامین قانعی‌راد، استاد برجسته علوم اجتماعی پس از تحمل مدت‌ها رنج و بیماری عصر امروز، پنجشنبه، 24 خردادماه در آخرین روز ماه مبارک رمضان درگذشت.


به گزارش عطنا، استاد قانعی‌راد که رئیس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران و عضو هیئت علمی و استاد جامعه شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بود در بین اهالی دانشگاه و دانشجویان، به عنوان فردی وارسته، محبوب، عمیق و روشنفکری دلسوز شناخته می‌شد.


مرحوم قانعی‌راد که در پی وخامت حالش در اثر بیماری سرطان در بیمارستان کسری بستری بود، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود رفت.


سید محمد امین قانعی راد متولد ۱۳۳۴ در تهران و از جامعه‌شناسان مشهور ایران، دارای تالیفات فراوان در موضوعات مختلف از جمله توسعه، نظام علمی و دانشگاه، ارتباطات اجتماعی و به ویژه جامعه‌شناسی بود.


این استاد فرهیخته بارها در نشست‌های مختلف از دغدغه‌هایش برای توسعه ایران سخن گفت و همواره درباره مشکلات مردم و جامعه و راه‌حل‌های علمی آن هشدار داد.


وی همچنین در نشست‌های علمی زیادی مهمان دانشگاه علامه طباطبائی بود.


پایگاه خبری دانشگاه علامه طباطبائی(عطنا) این مصیبت بزرگ را به جامعه علمی، خانواده بزرگ علوم انسانی و دوستان، آشنایان و خانواده این استاد بزرگ تسلیت می‌گوید.


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار