۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۹۵۴۱۳
HAMAYESH-EGHTESAD-MOGHAVEMATI-HOGHOOGH-KAVAKEBIAN-DIGARAN-SALIMI-25

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران با بیان اینکه وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اصلا مناسب نیست، گفت: شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم و می‌بینیم قیمت‌ها از این رو به آن رو شده است.


به گزارش عطنا به نقل از خبرآنلاین ،مصطفی کواکبیان، استاد دانشگاه علامه طباطبائی و عضو فراکسیون امید در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: اکنون که جمشید بسم الله‌ها نیستند، پس چرا وضع دلار در بازار اینگونه است و هر صبح که از خواب بیدار می‌شویم، قیمت دلار بیشتر شده است؟


نماینده مردم تهران با بیان اینکه وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اصلا مناسب نیست، ادامه داد: شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم و می‌بینیم قیمت‌ها از این رو به آن رو شده است.


او که می‌گفت: از حمایت از دولت روحانی خجالت می‌کشد، ادامه داد: در وضعیت فعلی به یک باره قیمت‌ها دگرگون می‌شود و تفاوت قیمت خودرو‌ها نسبت به یک ماه گذشته حدود ۲۰ میلیون تومان تفاوت کرده است و مردم به ما می‌گویند شما در مجلس چه می‌کنید؟


کواکبیان تصریح کرد: ما با این لایحه‌ای که در مجلس آمده است، نمی‌توانیم وضعیت اقتصادی را سر و سامان دهیم و معتقدیم که اسکله‌های غیرقانونی در این لایحه دیده می‌شود. برخی فکر می‌کنند منظورم از مخالفت با این لایحه، به دلیل مخالفت با سپاه است در حالی که باید بگویم این طور نیست؛ چرا که سپاه کالا وارد نمی‌کند و تجارت نمی‌کند. اما عناصری در کشور هستند که قاچاق کالا و ارز می‌کنند، ولی ما کولبران را تحت فشار قرار می‌دهیم و می‌گوییم تو بیخود می‌کنی کالا جابجا می‌کنی!


کواکبیان با بیان اینکه ضرورت دارد با قاچاق کالا و ارز به صورت جدی مبارزه شود، اظهار کرد: ما متأسفانه سرمنشأ‌های اصلی قاچاق را فراموش می‌کنیم و با افراد جزئی در این موضوع برخورد می‌شود.


نماینده مردم تهران گفت: امیدواریم آمار ارائه شده درباره قاچاق کالا و ارز درست باشد که می‌گویند از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است، اما وضعیت جامعه غیر از این مسئله را نشان می‌دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار