۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۹۴۹۹۸
مراسم تودیع و معارفه مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در سال 97

مراسم تودیع  دکتر عبدالساده نیسی، مدیر سابق امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و معارفه دکتر علی خورسندی طاسکوه به عنوان مدیر جدید این بخش با حضور جمعی از مسئولان این معاونت برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که شنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در سالن شورای ریاست دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دکتر عبدالساده نیسی، مدیر سابق امور پژوهشی، دکتر علی خورسندی طاسکوه، استادیار مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی را به این مدیریت منصوب کرد.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان اظهار کرد: امیدوارم این ایام مبارک منشأ خیر و برکت برای دانشگاه، باشد.


علومی یزدی از «تلاش‌های خستگی‌ناپذیر» دکتر نیسی در طول مسئولیت وی در مدیریت امور پژوهشی دانشگاه تشکر و برای دکتر علی خورسندی طاسکوه از درگاه خدای متعال آرزوی موفقیت کرد.


در ادامه جمعی از اعضای شورای پژوهشی دانشگاه در سخنانی از خدمات دکتر عبدالساده نیسی، مدیر سابق امور پژوهشی دانشگاه تجلیل و برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کردند.


دکتر نیسی هم ضمن قدردانی از اعضای شورا از همکاری صمیمانه کارشناسان مدیریت امور پژوهشی، مدیران حوزۀ معاونت پژوهشی، همچنین معاونان سابق پژوهشی و معاون فعلی پژوهشی دانشگاه تشکر کرد.


در بخش دیگر مراسم، دکتر علی خورسندی طاسکوه ضمن تشکر از حسن نظر معاون پژوهشی و رئیس دانشگاه اظهار کرد: بنده با دید باز و از بین موقعیت‌هایی که پیش‌آمد این مسئولیت را قبول کردم. من این موقعیت جدید را یک فرصت می‌دانم و برای آن ارزش قائل هستم.


وی افزود: جناب آقای دکتر نیسی مسیرهای ناهمواري را هموار کرده‌اند و تجارب ارزشمندي را در اين مسير انباشته‌اند؛ امیدوارم که بنده را در ادامۀ مسیر همراهی کنند.


خورسندی طاسکو تصریح کرد: تا جایی‌ که فهم بنده اجازه می‌دهد، جنس مدیریت امور پژوهشی بیش‌تر از جنس عمل است تا نظرورزی! اما کجای این عالم، عمل مفید و اثربخشی یافت می‌شود که واجد پشتوانه نظری نباشد. با عنایت به ظرفیت‌های موجود دانشگاه و انتظارات بجايي كه از دانشگاه مي‌رود، بر این باور هستم که می‌توانیم و باید در مسیری حركت كنيم که مقصد آن رسیدن به یک مکتب فکری و‌ پژوهشی برجسته و‌ ممتاز باشد تا بتوانیم ضمن شناخت خودمان و ‌حل مسائل خودمان، جامعه و سایر نهادها و حتی دانشگاه‌های دیگر را هدایت کنیم.


مدیر جدید امور پژوهشی در این سخنان یادآور شد: از طرف دیگر، دانشگاه ما اگر چه در سطح ملی از منزلت و اعتبار برجسته‌ای برخوردار است، ولی اعتبار بین‌المللی آن قابل دفاع نیست؛ مطالعاتي نشان می‌دهد که حدود 80 درصد اعتبار و منزلت بین‌المللی دانشگاه‌ها محصول فعالیت‌های پژوهشی است. برای رسیدن به این امر مطلوب، بخش پژوهش دانشگاه نیازمند سرمایه‌گذاری و عنايت ویژه مالی است؛ مسئله توانمندسازی سرمایه انسانی اساسی است.


وی اضافه کرد: در حوزۀ عملیاتی‌کردن برنامه‌ها نیازمند حمایت ویژۀ رئیس محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر سلیمی، معاون محترم پژوهشی جناب آقای دکتر علومی عزیز، معاونت‌های مختلف دانشگاه، دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و گروه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی اساتید گران‌قدر و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستیم.


گفتنی است پیش از این دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر عبدالساده نیسی، مدیر سابق امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی را به سمت مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امورپژوهشی و فناوری وزارت علوم منصوب کرد.


با گزارش تصویری این مراسم همراه باشید؛

عکس: سامان خدایاری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار