۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۴۸۸۳
konkour96-15-15

رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداو سیما درباره آخرین وضعیت رشته‌های حذف شده این دانشگاه گفت: با پیگیری‌هایی که از سوی دانشگاه انجام شد، ۵ رشته به دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد بازگشت ولی هنوز تکلیف ۴ رشته این دانشگاه مشخص نشده است.






به گزارش عطنا به نقل از مهر، وزارت علوم براساس مصوبه یکصد و هشتادمین جلسه شورای عالی اداری که با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شد، ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های قوه قضائیه، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و صدا و سیما را حذف کرد.


سپس معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد که رشته‌های حذف شده به دفترچه بازمی‌گردد، با وجود اینکه معاون وزیر علوم خود از بازگشت رشته‌های حذف شده به دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد خبرداده بود، از ۹ رشته حذف شده دانشگاه صدا و سیما تنها ۵ رشته مجوز پذیرش دانشجو را اخذ کرد و ۴ رشته این دانشگاه هنوز تعیین تکلیف نشده است.


معاون آموزشی وزارت علوم دلیل حذف این ۴ رشته را وجود آنها در سایر دانشگاه‌ها عنوان کرده است. درحال حاضر تعیین وضعیت این رشته ها مشخص نیست و داوطلبان سرگردان هستند از طرفی مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد، امروز شنبه ۱۹خرداد به پایان می رسد.


محمدحسین ساعی رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداو سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت رشته های حذف شده این دانشگاه گفت: با پیگیری‌هایی که از سوی دانشگاه انجام شد، ۵ رشته به دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد بازگشت ولی هنوز تکلیف ۴ رشته این دانشگاه مشخص نشده است.


وی ادامه داد: دلیل معاونت آموزشی وزارت علوم برای حذف ۴ رشته دانشگاه صدا و سیما این است که این رشته‌ها در دانشگاه‌های دیگر نیز وجود دارد.


رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صدا و سیما خاطرنشان کرد: این درحالی است که به عنوان مثال رشته حقوق جزا که در دانشگاه علوم قضائی ارائه می‌شود و یا رشته روابط بین الملل که در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ارائه می شود در دانشگاه‌های دیگر نیز ارائه می‌شوند.


وی ادامه داد: روزنامه نگاری، مدیریت رسانه، علوم ارتباطات، و مهندسی مخابرات با گرایش فرستنده رشته‌هایی هستند که در انتظار تایید وزارت علوم برای ارائه در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد هستند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار