۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۹۴۴۲۴
askari

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: جشنواره ملی حرکت باید زمینه ساز ایجاد انگیزه‌ی جستجوی علمی، مسیری برای پیوند انجمن‌های علمی با صنعت و نیاز‌های جامعه و عرصه‌ای برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ایده‌های مبتکرانه دانشجویان باشد.


به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد هادی عسکری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به آغاز فرآیند جشنواره حرکت به دنبال ابلاغ دستورالعمل اظهار کرد: تاکید بر تقویت ارتباط انجمن‌های علمی و جشنواره با صنعت، ارتقاء کیفیت بخش نمایشگاهی، فراهم آوردن امکان گفتگو و توسعه تعاملات علمیِ ملی و بین المللی و تقویت حوزه‌های رقابتی و داوری جشنواره براساس استاندارد‌های علمی از جمله اهدافی است که جهت گیری عمده این دوره از جشنواره را تشکیل می‌دهد.


عسکری، با اشاره به اینکه جشنواره حاصل فکر و عمل بدنه‌ی کارشناسی دانشگاه هاست گفت: بخش رقابتی جشنواره کانون ارزیابی دستاورد‌ها و فعالیت‌های علمی دانشجویی است و بیش از هر بخش دیگر دقت نظر، جامعیت و کاربرد معیار‌های علمی را می‌طلبد. وی در این خصوص افزود: تعیین حوزه‌های رقابتی جشنواره و برخی تغییرات ایجاد شده در دستورالعمل این دوره، حاصل جمع بندی نظرات کارشناسی، بررسی‌های میدانی انجام شده و دیدگاه‌هایی است که از طرف دانشگاه‌ها و دانشجویان ارائه شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی حرکت در ادامه با تاکید بر هویت دانشجویی جشنواره اظهار داشت: جشنواره ملی حرکت باید زمینه ساز ایجاد انگیزهی جستجوی علمی، مسیری برای پیوند انجمن‌های علمی با صنعت و نیاز‌های جامعه و عرصه‌ای برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ایده‌های مبتکرانه دانشجویان باشد. وی همچنین سیاست اداره کل فرهنگی و اجتماعی را رسیدن به اهداف ذکر شده در پرتو جلب مشارکت دانشجویان و اهتمام مدیریت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خواند و بیان داشت: سیاستگذاری جشنواره معطوف به دستاورد‌های علمی برای ایجاد و تقویت گروه‌های علمی و تخصصی به عنوان مجموعه‌های توانمند و مسئول در قبال شرایط و مسائل ملی است. مدیرکل فرهنگی و اجتماعی همچنین با تاکید بر همکاری متقابل، تعامل پویا و هم اندیشی بین اداره کل فرهنگی وزارت علوم و معاونت فرهنگی دانشگاه ها، تحقق چنین شرایطی را لازمه موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه جشنواره حرکت خواند.

عسکری، با اشاره بر ضرورت تحول و تغییر در برخی از بخش‌های جشنواره، گفت: تحول و تغییر در برخی از حوزه‌ها و رویکرد‌های جشنواره براساس سنجش‌های به‌عمل آمده و با توجه به اقتضائات فضای دانشگاهی و ضرورت‌های برآمده از نیاز‌ها و تحولات علمی جامعه صورت گرفته است. مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: دو دهه از فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی می‌گذرد و در این مدت ده دوره جشنواره حرکت برگزار گردیده است. بدون تردید ماندن در وضعیت فعلی و کلیشه‌های جشنواره بدون توجه به اقتضائات فعلی و مطالبات دانشجویان برای جشنواره آفت بوده و باعث هدر رفت منابع انسانی و مالی خواهد شد.

عسکری گفت: برای اینکه جشنواره ملی حرکت وضعیت پویا و اثربخشی داشته باشد، باید به سرعت کاستی‌های آن مرتفع شود، وی پویایی و هدفمندی جشنواره را ضامن اعتبار علمی و فرهنگی آن خواند و بر تلاش فعالان انجمن‌های علمی و نیرو‌های کارشناسی دانشگاه برای رسیدن به وضعیت مطلوب تاکید کرد.

وی در پایان اظهار کرد: با عنایت به تغییرات دستورالعمل و نحوه حضور دانشگاه‌ها در حوزه‌های رقابتی و جشنواره ملی حرکت، ضروری است دانشگاه‌ها ضمن اطلاع رسانی گسترده به انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشجویان، مدیران وکارشناسان حوزه ذیربط اهتمام و دقت لازم برای برگزاری این دوره از جشنواره و همکاری با دبیرخانه مرکزی جشنواره را داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار